مشاوره روانشناسی
مراحل جراحی اسلیو معده
یک شنبه 13 مرداد 1398 ساعت 13:30 | بازدید : 364 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

جراحی اسلیو معده که با نام معده برداری آستینی نیز شناخته می شود، یکی از انواع جراحی های لاغری است که برایدرمان چاقی مفرط استفاده می شود. در این مقاله به بررسی مهمترین مراحل اسلیو معده می پردازیم:

مرحله اول: ارزیابی اولیه

اولین قدم قبل از تصمیم گرفتن و شروع مراحل جراحی اسلیو معده این است که مطمئن شوید آیا کاندید مناسبی برای جراحی لاغری هستید یا خیر؟ سازمان جهانی سلامت چندین معیار برای انتخاب این کاندید تعیین کرده است که جراح لاغری و موسسه بیمه با توجه با این معیار ها فرد را ارزیابی می کنند.

 

مرحله دوم: پیدا کردن جراح لاغری

پس از کاندید شدن برای جراحی اسلیو معده باید از جراح لاغری مورد نظر خود وقت مشاوره اولیه دریافت کنید. همچنین می توانید با افرادی که قبلا این جراحی را داشتند، صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغری توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد. بیمار همچنین می تواند درباره شرایط تعلق گرفتن بیمه و غیره از پزشک سوال کند.

 

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذیه

بخشی از اهداف بلند مدت بیمار، تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری است. متخصص تغذیه رژیم جدیدی را برای بیمار تعیین می کند که باید قبل و بعد از جراحی اسلیو معده رعایت شود. علاوه بر این از بیمار خواسته می شود که قبل از جراحی ورزش را نیز بر اساس توانایی و شرایط سلامت خود، آغاز کند.

 

مرحه چهارم: رسیدن به هدف کاهش وزن قبل از جراحی لاغری

در برخی موارد ممکن است جراح به بیمار پیشنهاد کند که قبل از جراحی لاغری کمی وزن کم کند. هر میزان وزنی که قبل از جراحی کم می کنید نشان دهنده ی اراده شما برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر آن، کاهش وزن قبل از جراحی لاغری می تواند خطرات عمل را بسیار کاهش دهد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی
یک شنبه 13 مرداد 1398 ساعت 13:8 | بازدید : 371 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

وقتی که حرف از جراحی بینی می شود، تقریبا همه ی تصورات به سمت عمل زیبایی بینی می رود. اما عمل بینی کاربردهایی فراتر از زیبایی دارد و برای بهبود عملکرد بینی هم به کار می رود. البته که وظیفه ی اصلی بینی، تنفس است و تعهدی راجع به زیبایی صورت بر عهده ندارد و بهترین جراح بینی در تهران هم این نکته را می داند. در بعضی مواقع بیماران مشکلی با ظاهر بینی خود ندارند و خواستار عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی هستند تا هزینه جراحی بینی هم کمتر شود در این مقاله برای اینگونه بیماران توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

انحراف بینی چیست؟

انحراف تیغه بینی یا به تعبیر عام، انحراف بینی اختلالی است که بر اثر جابجایی دیواره ی نازک بین دو سوراخ بینی به وجود می آید. به این دیواره ی غضروفی، تیغه بینی یا سپتوم (septum) گفته می شود که حفره ی بینی را به دو قسمت چپ و راست تقسیم می کند.

زمانی که تیغه بینی بیش از اندازه به یک سمت مایل و کج شود، یکی از سوراخ های بینی، بزرگتر از دیگری می گردد. بسته به شدت این انحراف، امکان رخداد گرفتگی بینی، کاهش جریان هوا و مشکلات تنفسی وجود دارد. سپتوم منحرف شده ی بینی همچنین ممکن است اختلال در تخلیه بینی و در نتیجه، افزایش میزان عفونت و آبریزش در پشت عمل بینی گوشتی را به دنبال داشته باشد.

ژنتیک و وراثت می تواند دلیل انحراف بینی باشد. و یا امکان دارد بینی شخص در دوره ی جنینی یا در طول پروسه ی زایمان بر اثر ضربه و جراحت انحراف پیدا کند که احتمال این موارد خیلی ضعیف است اما احتمال ضربه به بینی در دوره ی بزرگسالی بسیار بالا و متداول است.

جراحی تنها راه درمان انحراف بینی است. برای این منظور، جراحی سپتوپلاستی به کار گرفته می شود. اما بیشتر بیماران، عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) را نیز توامان با عمل انحراف بینی (سپتوپلاستی) انجام می دهند که به این عمل سپتورینوپلاستی گفته می شود.

جراحی سپتوپلاستی

سپتوپلاستی ( عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی ) نوعی از عمل بینی است که به طور ویژه بر روی انحراف بینی کار کرده و از این طریق، تنفس را بهبود می بخشد. اگرچه انحراف جزئی بینی امری رایج است اما برخی افراد از گرفتگی  یک طرف بینی خود رنج می برند و نمی توانند آنگونه که باید نفس بکشند. سپتوپلاستی می تواند تیغه منحرف شده ی بینی را صاف و راه جریان هوا را برای تنفس راحت تر باز کند. سپتوپلاستی تغییری را در ظاهر بینی ایجاد نمی کند و هدف آن فقط بهبود عملکرد بینی است.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شایعات رایج درباره عمل بینی
شنبه 12 مرداد 1398 ساعت 14:45 | بازدید : 379 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

عمل بینی یکی از چالش برانگیز ترین و در عین حال پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است. عمل بینی نه تنها موجب بهبود ظاهر فرد می شود بلکه می تواند مشکلات تنفسی و ساختاری بینی مانند انحراف بینی را نیز اصلاح کرد. با اینکه جراحی بینی امروزه در کشور ما به وفور انجام می شود و هزینه عمل بینی نیز متفاوت است، اما هنوز شایعات و تصورات غلطی درباره آن وجود دارد که به برخی از رایج ترین آنها می پردازیم.

۱.جراحی بینی بسیار آسان است

عمل بینی گوشتی یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیز ترین جراحی های پلاستیک است و آسان و پیش پا افتاده بودن آن جزء شایعات رایج عمل بینی است. نه تنها بینی عمل شده باید با صورت هماهنگی داشته باشد، بلکه تمام بخش های خود بینی نیز باید تقارن و هارمونی داشته باشند. به عنوان مثال در اکثر موارد، برداشتن قوز بینی بدون تغییر دادن نوک آن موجب می شود تا نوک بینی بیرون تر از صورت به نظر برسد. از طرفی دیگر، تغییر دادن به نوک بینی بدون دستکاری پل آن، موجب پهن و بلند به نظر رسیدن پل بینی می شود. بهترین جراح بینی ، باید درک و توجه فراوانی به جزئیات، هارمونی و نکات ظریف چهره داشته باشد.

۲.بینی های عمل شده همیشه غیر طبیعی به نظر می رسند

هدف جراحی بینی، بهبود ظاهر بینی و در عین حال متقارن سازی صورت است. جراح بینی باتجربه تمام سعی خود را می کند تا نتیجه جراحی بینی علاوه بر زیبایی و سلامتی، طبیعی نیز به نظر برسد. در واقع بینی بسته به سلیقه بیمار، ممکن است به سه روش طبیعی، نیمه فانتزی و فانتزی عمل شود. برخی بیماران خود از جراح می خواهند تا بینی آنها فانتزی یا به اصطلاح عروسکی عمل شود. اگرچه امروزه جراحی بینی عروسکی تقریبا منسوخ شده است.

۳.هر جراح زیبایی می تواند جراحی بینی انجام دهد

درست است، هر متخصص زیبایی قادر به انجام جراحی بینی می باشد، اما از آنجایی که بینی عضوی پیچیده بوده و شامل مقادیر فراوانی استخوان، غضروف و دیگر اجزاء خاص می باشد، مراجعه به جراحی که در این زمینه تخصص نداشته باشد کار عاقلانه ای نیست. بنابراین به دنبال پزشکی متخصص، باتجربه و ماهر باشید که بتواند جراحی بینی تان را به بهترین نحو انجام دهد.

۴.جراحی بینی بسیار دردناک است

با وجودی که بیمار در دوران نقاهت و بهبودی بعد از عمل بینی ممکن است درد داشته باشد،  اما بیشتر بیماران به جای درد، از آزاردهنده بودن این دوران شکایت می کنند. برای راحتی بیشتر در این دوران، بهتر است سر خود را تا حد ممکن بالا نگه داشته (خصوصا هنگام خواب) و از مسکن های تجویز شده توسط پزشک مانند ایبوپروفن استفاده کنید. در صورت تشدید یا ادامه دار شدن درد، سریعا با پزشک خود تماس گرفته و وضعیت را به وی اطلاع دهید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوهان كشيدن بيني (رسپينگ)
چهار شنبه 9 مرداد 1398 ساعت 17:5 | بازدید : 378 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

جراحی بینی اغلب به عنوان یکی از پیچیده ترین و متنوع ترین جراحی های زیبایی شناخته می شود. از این رو تکنیک های فراوانی برای به دست آوردن نتایج مختلف در این زمینه به وجود آمده است. مشکلاتی که می توان با جراحی بینی آنها را اصلاح کرد شامل مشکلات تنفسی، ساختاری و زیبایی است و به همین دلیل هریک نیازمند روش های مختلف عمل بینی استو هزینه جراحی بینی را هم شامل میشود . یکی از شایع ترین مشکلات در جراحی بینی، قوز بینی است که می تواند ظاهر بینی را بزرگتر نشان دهد و زیبایی آن را دچار اختلال کند. یکی از روش های بسیار مفید برای اصلاح و تراشیدن قوز بینی، سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ نام دارد که شما میتوانید با مراجعه به بهترین جراح بینی در تهران این مشکل را برطرف کنید.

 تکنیک رسپینگ یا سوهان کشیدن چیست؟

رسپ به معنای سوهان بوده و از آنجایی که بیشتر جراحی های بینی نیازمند اصلاح استخوان یا پل بینی هستند، تکنیک رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی روشی مفید و موثر در جراحی بینی استخوانی محسوب می شود. جراح بینی با روش سوهان کشیدن، استخوان اضافه یا برآمدگی های آن را تراشیده و به پل بینی شکل دلخواه بیمار را می دهد.

ابزارهای رسپینگ

رسپینگ بینی از زمان های قدیم یکی از روش های رایج جراحی بینی بوده است. البته با وارد شدن ابزارهای جدید و اتوماتیک به بازار، رسپینگ بسیار آسان تر از گذشته شده است.

اصلاح قوز بینی با سوهان کشیدن

همانطور که می دانید، پل بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است. برای اصلاح قوز بینی روش های متعددی وجود دارد که یکی از موثر ترین آنها سوهان کشیدن بینی است. از آنجایی که قوز بینی مشکلی بسیار شایع در میان متقاضیان جراحی بینی است، جراحان بینی تخصص و تبهر خاصی در این زمینه پیدا کرده اند. به دلیل آنکه سوهان کشیدن بینی هیچ شکستگی یا برشی را روی استخوان بینی ایجاد نمی کند، جراحان بینی ترجیح می دهند تا برای اصلاح قوز جزئی بینی از آن استفاده کنند. البته سوهان کشیدن بینی بدون جراحی نیز امری غیر ممکن است و حتما باید بیمار تحت عمل قرار گیرد. در برخی موارد ممکن است پس از سوهان کشیدن بینی لازم باشد از روشجراحی استئوتومی بینی یا برش دادن استخوان بینی استفاده شود.

جراح بینی برای اینکه نشان دهد چه میزان از قوز بینی باید برداشته شود، روی پوست بینی را قبل از بیهوش کردن بیمار، علامت گذاری می کند. از آنجایی که میزان کاهش پل بینی از قبل مشخص می شود، در نتیجه سوهان کشیدن و رسپینگ بینی کار سختی نخواهد بود. حتی ممکن است جراح بینی در اتاق جراحی، عکسی از فرم دلخواه بیمار قرار دهد تا بتواند کاملا طبق نظر وی عمل کند.

تفاوت جراحی استئوتومی و رسپینگ

به طور کلی، برای برطرف کردن قوز بینی می توان از روش استئوتومی یا رسپینگ بینی استفاده کرد. برای بینی هایی که قوز بسیار شدیدی دارند و نمی توان با سوهان کشیدن آن را رفع کرد، جراح مجبور است از روش استئوتومی یا شکستن استخوان بینی استفاده کند. همچنین برای اصلاح بینی های پیچ خورده یا باریک کردن بینی های پهن از این روش استفاده می شود.

در این روش ابزاری بسیار تیز برای برش دادن استخوان به کار می رود. ممکن است پس از برش دادن، از سوهان کشیدن بینی برای اصلاحات و فرم دهی های نهایی استفاده گردد. حتی در برخی مواقع ممکن است با صلاح دید جراح، از گرافت برای بهبود فرم دهی استفاده گردد. جراحی بینی به همراه گرافت تکنیکی مدرن است که ممکن است از گرافت طبیعی یا مصنوعی برای شکل دهی بهتر به پل بینی استفاده کنند.

برای بینی هایی که قوز جزئی دارند، تنها سوهان کشیدن برای تراشیدن اندک برآمدگی کافی است و نیازی به برش یا شکستن نیست.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قبل از جراحی لاغری چه کارهایی لازم است؟
چهار شنبه 9 مرداد 1398 ساعت 12:51 | بازدید : 370 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

در این مقاله ابتدا به آمادگی های لازم قبل از جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی می پردازیم و سپس عواملی که باعث لاغر شدن و لاغر ماندن پس از جراحی و داشتن عملی موفقیت آمیز می شود را بازگو می کنیم.

۱۰ اقدام مهم برای آمادگی قبل از جراحی لاغری

قبل از جراحی لاغری باید در رویه زندگیتان تغییر ایجاد کنید و اقدامات بسیاری در جهت آماده کردن خود انجام دهید.

در این قسمت به ۱۰ گام مهم پیش از عمل اشاره خواهیم کرد:

 

۱.درباره جراحی لاغری بیشتر بدانید

به این منظور می توانید از کتاب ها یا وب سایت هایی که درباره جراحی لاغری و جدیدترین روش جراحی لاغری می باشند، کمک بگیرید

و یا با افرادی که قبلا تجربه ی این عمل را داشته اند صحبت کنید تا از روند و خطرات جراحی و تغییرات رویه زندگی اطلاع پیدا کنید.

آیا شما کاندید خوبی برای جراحی لاغری هستید؟

۲.آیا بیمه هزینه ها را تامین می کند؟

بله بیمه از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه ها را تقبل می کند.

۳.مصرف سیگار یا هر نوع دخانیاتی که نیکوتین یا تنباکو دارد را ترک کنید

 تحقیقات نشانگر آن است که استعمال دخانیات اعم از نیکوتین یا تنباکو می تواند عوارض جدی برای جراحی چاقی در پی داشته باشد.

بیماران باید حداقل از سه ماه قبل از جراحی لاغری از  هر نوع دخانیات پاک باشند.

۴.تغییر در رژیم غذایی

سعی کنید وعده های غذاییتان را به سه وعده ی اصلی و دو میان وعده محدود کنید،

صبحانه را حتما کامل بخورید و از آخرین وعده غذایی تا هنگام خواب نیز باید ۴ ساعت فاصله باشد.

رژیم تان باید غنی از پروتئین، میوه و سبزیجات باشد

و همچنین تا حد امکان خوردن شیرینی جات، غذا های پر چرب، فست فود و غذا های رستورانی را حذف یا محدود کنید.

۵.آب و غذای روزانه ی خود را کنترل کنید

 ثبت عادات غذایی تان می تواند در شناختن عادات بد تغذیه ای و  بهبود آنان به شما کمک کند.

۶.آب بیشتری بنوشید و نوشیدنی های دیگر را محدود کنید

سیگنال های تشنگی بدن را دریافت کنید.

هر فرد بالغ روزانه به ۶۴ اونس آب نیاز دارد.

سعی کنید مصرف نوشیدنی های پر کالری مانند الکل، نوشابه، آبمیوه، نوشیدنی های انرژی زا و قهوه با شکر یا خامه را محدود یا حذف کنید.

همچنین مصرف نوشیدنی های کافئین دار یا کربنات دار را کاهش دهید.

از نوشیدن مایعات همراه وعده های غذایی خودداری کنید و پس از ۳۰ دقیقه چیزی بنوشید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تفاوت جراحی لاغری با پیکر تراشی
سه شنبه 8 مرداد 1398 ساعت 15:49 | بازدید : 347 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

اگر تصمیم به کاهش وزن دارید و رژیم و ورزش های مختلف نتوانسته شما را لاغر کند، پس شاید به فکر انجام جراحی های لاغری و یا پیکر تراشی به شیوه هایی چون ابدومینوپلاستی یا لیپوساکشن هستید.

اما اگر در درک تفاوت پیکر تراشی با جراحی لاغری دچار مشکل شده اید، بدانید که تنها نیستید. از آنجایی که در زمینه کاهش وزن و لاغری اکثرا نام این دو جراحی مطرح می شود، بسیاری از بیماران به اشتباه فکر می کنند که جراحی لاغری و پیکر تراشی یکی هستند. با اینکه جراحی لاغری و پیکر تراشی هر دو نهایتا موجب بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس بیمار می شوند، اما این دو عمل از لحاظ روند و هدف جراحی تفاوت های بسیاری دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

 میزان کاهش وزن با جراحی لاغری بسیار بیشتر از پیکر تراشی خواهد بود

جراحی های لاغری مانند بای پس معده یا اسلیو معده با کوچک کردن اندازه معده موجب محدود شدن کالری دریافتی بدن می شوند. جراحی لاغری می تواند به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک کند تا میزان قابل توجهی (تا ۸۰ درصد) وزن کم کنند. در عوض جراحی های پیکر تراشی هیچ تاثیری بر اشتها، گوارش یا متابولیسم نداشته و موجب کاهش وزن قابل توجهی نمی شوند. در واقع در پیکر تراشی بیمار تنها به اندازه خارج کردن بافت های چربی وزن کم می کند که بسیار اندک است.

بر خلاف پیکر تراشی، جراحی لاغری بیماری های مرتبط با چاقی را درمان می کند

جراحی لاغری نوعی عمل پزشکی و پیکر تراشی جراحی زیبایی محسوب می شود. در واقع هدف جراحی لاغری بهبود مستقیم ظاهر بیمار نیست. بلکه هدف آن کاهش اشتها و کمک به کاهش وزن و بهبود بیماری های فرد می باشد. بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون پس از جراحی لاغری به طرز شگفت آوری بهبود پیدا می کند. در مقابل هدف اولیه پیکرتراشی دستیابی به بدنی با فرم ایده آل بوده و هیچ ارتباطی با بهبود سلامت فیزیکی ندارد.

امکان بازگشت وزن پس از جراحی پیکرتراشی به مراتب بیش از جراحی لاغری است

همانطور که قبل تر گفته شد، جراحی لاغری موجب تغییر سیستم گوارش بدن می شود. از این رو می توان گفت کاهش اشتها و کاهش وزن حاصل از آن می تواند دائمی و همیشگی باشد. در مقابل در پیکرتراشی صرفا چربی های موضعی از برخی نقاط بدن خارج می شوند که می توانند با عدم رعایت تغذیه مناسب و تحرک کافی، به راحتی برگردند. در نتیجه می توان گفت کاهش وزن حاصل از جراحی های لاغری بسیار ماندگار تر از پیکر تراشی می باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جدیدترین روش جراحی بینی
سه شنبه 8 مرداد 1398 ساعت 15:7 | بازدید : 346 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

جراحی بینی ۲۰ سال پیش با عمل بینی امروزی کاملا متفاوت است. در گذشته، بینی به معنی واقعی کلمه در طول عمل کوبیده شده و از نو ساخته می شد. روش های قدیمی عمل بینی کل ساختار بینی را تغییر می دادند و همین باعث می شد چند نوع مدل بینی محدود در صورت تمامی بیماران دیده شود. تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت اهمیت چندانی نداشت و فقط بینی به زیر ذره بین جراح می رفت.

اما حالا هدف و روش جراحی بینی تغییر کرده است. امروزه عمل بینی با هدف بهبود عملکرد و ایجاد تناسب ظاهری آن با صورت انجام می شود. بیماران امروزی اطلاعات زیادی درمورد پروسه ی عمل بینی دارند و بیشتر می خواهند نتیجه عمل، یک بینی با ظاهری طبیعی باشد. در واقع، عمل بینی به طور کلی به همان روش های باز و بسته صورت می گیرد. اما نحوه و نگرش انجام جراحی بینی تغییر کرده است.

پدر جراحی زیبایی بینی مدرن

دکتر جاکوز جوزف (Jacques Joseph) که در برلین آلمان به عنوان جراح زیبایی بینی مشغول فعالیت بود، در سال ۱۸۹۲ میلادی لقب “پدر جراحی زیبایی مدرن” و به خصوص جراحی بینی مدرن را به خود اختصاص داد. او روش عمل بینی استاندارد را با استفاده از چکش مخصوص جراحی بینی بهبود بخشید. از این وسیله برای شکستن و تغییر شکل قسمت استخوانی بینی استفاده می شود.

بیش از ۱۰۰ سال بود که ابزار های جراحی بینی تغییری نکرده بودند و برای عمل بینی استخوانی از یک وسیله ی استیل زمخت به نام استئوتوم استفاده می شد (نه استئوتوم امروزی). جراح یک چکش را بر روی استئوتوم می کوبید و همین امر باعث کبودی و ورم بیش از حد نواحی دور چشم و بینی می شد.

اما حالا برای اصلاح استخوان و رفع قوز بینی از روش ملایم تر و ظریف تری به نام Piezo بهره گرفته می شود که این روش ابتدا در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گرفت.

در جدیدترین روش جراحی بینی چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

امروزه، داشتن یک بینی عروسکی و اینکه دیگران متوجه عمل بینی شما شوند، اصلا باکلاس نیست و جدیدترین روش جراحی بینی مجموعه ای از تکنیک ها و تجهیزاتی است که یک بینی با ظاهری طبیعی ایجاد کننددر ادامه با برخی از این تکنیک ها آشنا می شوید.

گرافت نوک بینی

به تازگی، به نوک بینی بیش از سایر قسمت ها توجه می شود. نوک بینی به تنهایی می تواند ظاهر کل بینی را تغییر دهد. ایجاد ظرافت در نوک بینی به وسیله ی تقویت مرکز بینی و گرافت دیواره ی پره ها به ایجاد یک بینی ظریف با ظاهری طبیعی کمک می کند. به علاوه، با استفاده از این روش می توان از افتادگی نوک بینی در هنگام خندیدن که باعث مسن تر دیده شدن می شود، جلوگیری کرد. امروزه، افراد به دلیل عکس های متعددی که در طول روز می گیرند، به همه ی زوایای صورت و بینی خود توجه می کنند. گرافت نوک بینی باعث جذاب تر شدن ظاهر نیم رخ بینی نیز می شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیستم مدیریت ساختمان یا bms چیست؟
دو شنبه 7 مرداد 1398 ساعت 16:37 | بازدید : 345 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

سیستم مدیریت ساختمان (Building Management System) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (Building Automation System) سیستمی است که برای مدیریت یکپارچه تمامی امور فنی ساختمان اعم از تهویه، روشنایی، سیستم اطفای حریق و سیستم امنیتی به کار گرفته می شود.

سیستم مدیریت ساختمان هوشمند امکان کنترل و نظارت بر رفت و آمدها، مسائل فنی، امنیتی و میزان مصرف انرژی (آب، برق و گاز) در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری را فراهم می کند. علاوه بر کنترل فضای داخلی ساختمان، سیستم های BMS گاهی به کمک کنترل درب ورود و خروج ساختمان یا سیستم های امنیتی دیگر مانند دوربین مدار بسته و سنسور حرکتی بر محیط بیرون خانه هم نظارت می کند.

برای مجهز کردن ساختمان به سیستم مدیریت، در قسمت های فنی نام برده شده در بالا سنسورهایی تعبیه می شود و از این طریق، اتوماسیون هوشمند ساختمان مهیا خواهد شد. پس از آن، اهالی یا مدیر ساختمان می توانند در بستر اینترنت و با استفاده از گوشی همراه هوشمند یا تبلت، تمامی اتفاقات ساختمان را ۲۴ ساعته و بدون کمترین زحمتی زیر نظر داشته باشند.

سیستم مدیریت ساختمان شامل چه چیزهایی است؟

وقتی از سیستم حرف می زنیم، یعنی چند جزء در هماهنگی با یکدیگر عمل می کنند. سیستم مدیریت ساختمان هم همینطور است و بعضی از اجزای متداول آن را در زیر شرح می دهیم.

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند شامل کلید و پریز و لامپ هوشمند است. زمانی که هر جزئی از این سیستم در ساختمان نصب شود، حضور یا عدم حضور ساکنین تشخیص داده شده و چراغ ها به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می شوند. لامپ هوشمند از نوع LED است و مصرف بسیار کمی دارد.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند جدیدترین نسل ترموستات است که تفاوت های عمده ای با ترموستات های قبلی دارد. این ترموستات از این جهت هوشمند نامیده می شود که می تواند عادت سرمایی یا گرمایی بودن ساکنین را یاد بگیرد و دمای ساختمان را با توجه به آن و همچنین میزان دمای داخل و خارج تنظیم کند. به علاوه، می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که تنها در ساعات هایی از شبانه روز سیستم گرمایشی یا سرمایشی را روشن کند.

سیستم امنیتی هوشمند

سیستم امنیتی هوشمند جمعی از ابزار یا روش هایی است که با یکدیگر در ارتباط اند و به وسیله ی آن ها می توان از اموال و اعضای ساختمان محافظت کرد. تیم هوشمند سازی اویو تجهیزاتی مثل سنسور درب و پنجره، سنسور حرکتی، دوربین امنیتی ، دیتکتور نشت گاز و آب و قفل درب هوشمند را به عنوان آیتم های اصلی برای افزایش امنیت ساختمان ارائه می دهد. اما محصولات امنیتی این شرکت به این موارد ختم نمی شود و تقریبا همه ی تجهیزات غیر هوشمند ساختمان را می توان هوشمند سازی کرد.

سیستم های اعلام حریق و آسانسورها هم می توانند در دامنه ی کنترل BMS قرار بگیرند. در این صورت، اگر آتش سوزی و حریق در ساختمان تشخیص داده شود، پانل اعلام حریق می تواند به تنهایی سیستم تهویه را برای جلوگیری از انتشار دود خاموش کند و آسانسورها را به طبقه ی همکف فرستاده و در آنجا نگه دارد تا کسی از آن ها استفاده نکند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اگر بینی ام آنطور که می خواستم نشد، چه کنم؟
دو شنبه 7 مرداد 1398 ساعت 13:30 | بازدید : 333 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

جراحی بینی یکی از متداول ترین جراحی هایی است که در سراسر دنیا برای رفع نواقص ظاهری و عملکردی بینی انجام می شود. با این وجود، گاهی اوقات بیمار بعد از خوابیدن ورم و کبودی در آینه چیزی مغایر با انتظارات خود می بیند و یا تنفس وی بعد از عمل با مشکل مواجه می شود. اما آیا زندگی بعد از شکست عمل بینی تمام می شود؟ یا راه حلی برای اصلاح بینی خراب شده در طول جراحی وجود دارد؟

اگر هنوز به دلیل ترس از خراب شدن نتیجه جراحی راجع به انجام عمل بینی تردید دارید یا از آن دسته افراد هستید که عمل زیبایی بینی نتوانسته انتظاراتتان را برآورده سازد، با این مطلب همراه باشید.

دلایل خراب شدن بینی بعد از عمل

ابتدا باید دید که چه عواملی باعث نارضایتی بیمار از عمل بینی خود می شوند.

۱.    کاندیدای مناسبی برای عمل بینی نبودن

حتما پیش آمده که بعد از شنیدن خبر عمل بینی یکی از آشنایان بسیار متعجب شده و چهره ای شبیه به این حالت :ǀ پیدا کرده اید. در واقع، بینی برخی از کسانی که به مطب بهترین جراح بینی در تهران مراجعه می کنند اصلا نیازی به جراحی ندارد. این افراد علی رغم نهی پزشک از عمل زیبایی بینی، به اقدام آن اصرار می ورزند و در نهایت، از کرده ی خود پشیمان می شوند.

۲.    تقدم قیمت بر کیفیت

قیمت عمل بینی برای برخی بیماران از نتیجه مهم تر است. این افراد، به جراح ها و کلینیک هایی مراجعه می کنند که دستمزد کمتری نسبت به سایرین می گیرند. از طرف دیگر، بعضی دیگر تصور می کنند که دستمزد بالای جراح به معنای کیفیت بهتر کار اوست. در هر دو صورت، نداشتن اطلاعات کافی درمورد سابقه ی جراح اکثرا به نتایج خوبی منجر نمی شود.

۳.    زیاده روی جراح

در بعضی موارد، بینی بیمار تنها به یک سری تغییرات جزئی نیاز دارد تا به زیباترین شکل ممکن خود درآید. اما جراح تغییرات شدید و زیادی را در بینی بیمار ایجاد می کند. مهارت جراح در زیبایی شناسی و تشخیص میزان تغییرات لازم، یک مسئله ی بسیار مهم است که متاسفانه برخی از جراح ها آن را نادیده می گیرند. جراح بینی خوب علی رغم اصرارهای بیمار، مدل و فرمی را روی بینی پیاده می کند که مناسب صورت وی باشد.

۴.    انتخاب روش جراحی نامناسب

انتخاب یک روش برای جراحی بینی همه ی بیماران کار غلطی است که برخی جراحان مرتکب می شوند. برای رفع نواقص هر بینی باید یک روش جراحی منحصر به فرد و مناسب با نیازهای بیمار در نظر گرفت چرا که ممکن است تعدادی از روش های جراحی برای یک مورد مناسب نبوده و بر نتیجه عمل بینی تاثیر منفی بگذارند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی بینی در سنین پایین تر
شنبه 5 مرداد 1398 ساعت 16:47 | بازدید : 335 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

نوجوانی دوره ای از زندگی است که فرد شروع به خودشناسی می کند. نوجوانان بیشتر وقت خود را در مقابل آینه سپری و به تغییراتی توجه می کنند که صورت و بدن دستخوش آن ها می شود. معمولا نوجوانان خود را بی نیاز از جراحی های زیبایی می دانند اما زمانی که نوبت به جراحی بینی می رسد، همه چیز فرق می کند. و بهترین سن برای جراحی بینی یک سوال اجتناب ناپذیر می باشد.

بینی عضو مرکزی صورت است که ورم دوران بلوغ در آن، بیشتر از سایر اعضا به چشم می آید و نوجوانان را نگران ظاهر خود می کند. به همین دلیل، اکثر نوجوان ها از والدین خود می خواهند که هرچه سریع تر برای عمل بینی آن ها اقدام نمایند. اما در چه سنی می توان جراحی بینی را انجام داد و بهترین جراح بینی در تهران چه سنی را به شما پیشنهاد میکند؟

بهترین سن برای جراحی بینی

معمولا دخترها بعد از اتمام ۱۶ سالگی و پسران بعد از ۱۷ سالگی می توانند برای انجام عمل بینی اقدام کنند. اما بطور قطعی نمی توان گفت که سن مناسب برای عمل بینی همین است. در واقع، هر زمان که رشد فرد کامل شود، می تواند جراحی های زیبایی از جمله عمل زیبایی بینی را انجام دهد. در غیر اینصورت، بینی بعد از عمل نیز به رشد خود ادامه داده و ممکن است با اختلالاتی همچون نازیبایی و نقص تنفسی روبرو شود. به همین دلیل است که جراحان درمورد عمل بینی در سنین پایین هشدار می دهند.

با عمل بینی چه چیزی را می توانید تغییر دهید؟

رینوپلاستی (rhinoplasty) یا جراحی بینی هم با اهداف زیبایی و هم با اهداف عملکردی صورت می گیرد. جراحی بینی عملکردی معمولا به منظور تنفس بهتر و رفع نواقص تنفسی مثل انحراف بینی یا بزرگ شدن شاخک های پایینی بینی انجام می شود. دلایل زیبایی و ظاهری عمل بینی شامل موارد زیر می شود.

  • تراشیدن قوز بینی
  • صاف کردن پل بینی
  • بزرگ کردن یا کوچک کردن سوراخ های بینی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • بزرگ یا کوچک کردن بینی
  • بهبود ظاهر بینی بعد از یک ضربه و آسیب

عوارض و معایب عمل بینی در سنین پایین تر

نوجوانان ۱۴ یا ۱۵ ساله ای که برای جراحی بینی خود به ما مراجعه می کنند، اغلب از عوارض و خطرات آن بی خبرند و معمولا بعد از مشاوره تصمیم می گیرند که تا دوران بزرگسالی صبر کنند. اگر نوجوان هستید و قصد دارید بینی خود را عمل کنید، و یا اگر فرزندتان اصرار بر جراحی بینی در سنین پایین دارد، بهتر است معایب و عوارض آن را در زیر با دقت بخوانید.

  • هر نوع جراحی خطرات مخصوص به خود را دارد که قبل از اقدام به جراحی باید آن ها را در نظر گرفت. اما در بیشتر موارد، میزان بروزعوارض عمل بینی در داوطلب های مناسب بسیار کمتر است. بیهوشی را می توان یکی از خطرات جراحی بینی دانست که امکان دارد در سنین پایین تر به عوارضی جدی منجر شود. صدمه به تیغه بینی یا ایجاد شدن سوراخ در آن، مشکلات پوستی و گرفتگی بینی از دیگر عوارض احتمالی عمل بینی در سنین پایین تر هستند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیستم فرمان هوشمند
چهار شنبه 2 مرداد 1398 ساعت 17:57 | بازدید : 298 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

روشن کردن لامپ ها با ریموت کنترل بسیار جذاب است اما حتی تصور اینکه با صدای بلند بگویید: “لامپ های آشپزخانه را روشن کن” و این کار به صورت خودکار انجام شود، چشم ها را گرد می کند. اضافه کردن قابلیت فرمان پذیری صوتی به سیستم هوشمند سازی خانه می تواند به اندازه ی افزودن یک میکروفون و نصب یک برنامه نرم افزاری در کامپیوتر راحت باشد.

در پست های قبل درمورد هوشمند سازی خانه و مزایای کنترل تجهیزات آن از راه دور با شما صحبت کردیم. در این پست تکنولوژی کنترل صوتی را تشریح می کنیم که به سرعت صنعت هوشمند سازی را فراگرفته است. اسپیکرهای هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، ترموستات هوشمند و جدیدترین سیستم های خانه هوشمند نیز به سیستم فرمان صوتی مجهز شده اند تا کاربر بتواند بدون استفاده از دست ها، وسایل برقی خانه را کنترل کند.

 

 

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

سیستم های فرمان صوتی در خانه هوشمند می تواند هر آنچه را که در سیستم هوشمند سازی خانه شما پیکربندی شده، کنترل نماید. اگر شما از ماژول های روشنایی استفاده می کنید، سیستم فرمان صوتی می تواند لامپ ها را روشن، خاموش و یا میزان نور آن ها را تنظیم نماید. و چنانچه از سیستم امنیتی هوشمند در خانه خود بهره می برید، سیستم فرمان صوتی می تواند سیستم های هشدار امنیتی را نیز روشن / خاموش کند.

 

 

سیستم فرمان صوتی چگونه کار می کند؟

سیستم فرمان صوتی در ساختمان هوشمند از دو جزء اصلی تشکیل شده است: ۱) سیستم تشخیص صدا و ۲) سیستم بی سیم. سیستم فرمان صوتی برای کنترل وسایل از یک اپلیکیشن اندروید، iOS یا ویندوز استفاده می کند. با افزایش استفاده از لپ تاپ، اینترنت، گوشی های موبایل و تکنولوژی بی سیم، امکان دسترسی از راه دور و کنترل وسایل برای کاربران فراهم شده است.

سیستم فرمان صوتی شما در اغلب اوقات غیرفعال است. زیرا قرار نیست سیستم به تمام دستوراتی که در حین صحبت با همسر خود می دهید نیز عمل کند. به همین دلیل، برای فعال کردن آن ابتدا باید تلنگری به آن وارد کرد. برای این کار نام سیستم، مثلا اویو را در ابتدای فرمان خود باید قرار دهید. سپس، دستور خود را باید با صدای بلند اعلام کنید. دستور شما محدود به جملات تعریف شده برای سیستم است و چیزی اضافه بر آن را تشخیص نمی دهد. مثلا وقتی می گویید لامپ اتاق خواب، سیستم فرمان صوتی این عبارت را در لغتنامه ی خود جست و جو و دستورالعمل مربوط به آن را پیدا کرده و سپس، آن را اجرا می کند. اگر پیام به طرز اشتباهی منتقل شود، سیستم آن را تشخیص نداده و عملی نخواهد کرد. 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سپتورینوپلاستی چیست؟
چهار شنبه 2 مرداد 1398 ساعت 15:56 | بازدید : 308 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

سپتورینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بینی است که روی بینی و سپتوم (دیواره ی میانی که سوراخ های بینی را از هم جدا می کند) انجام می گیرد.

رینوپلاستی اغلب برای بهبود شکل ظاهری بینی انجام می شود. طی این جراحی، غضروف و استخوان بینی اصلاح شده و یا بافتی به آن افزوده می شود. همچنین می توان رینوپلاستی را برای اصلاح شکستگی بینی انجام داد در اینصورت هدف جراحی، بازگرداندن شکل قبلی بینی به بیمار می باشد.

سپتورینوپلاستی نیز شبیه به رینوپلاستی است اما برای بیمارانی انجام می شود که دچار مشکلات تنفسی و انسداد بینی باشند. این جراحی، نه تنها ظاهر و شکل بینی را تغییر می دهد بلکه هر گونه نقص و مشکلی که ممکن است راه تنفسی را مسدود کند، اصلاح می کند.

 

روند جراحی سپتورینوپلاستی چگونه است؟

سپتورینوپلاستی معمولا همیشه با بیهوشی کامل انجام می شود و بین ۱ تا ۲ ساعت به طول می انجامد.

بهترین جراح بینی برشی بر موکوس (دیواره پوست مانند داخل بینی) وارد می کند و آن را از روی استخوان و غضروف بر می دارد. سپس قسمت های اضافی استخوان و غضروف برداشته می شود و بقیه سر جای اول خود باز می گردد.

جراح می تواند با کاهش غضروف بینی، فرم نوک بینی را تغییر دهد. در صورتی که بینی قوز داشته باشد، قسمت قوزدار استخوان تراشیده می شود. همچنین می توان با شکستن و کوچک کردن استخوان بینی، تیغه بینی را صاف و باریک کرد. ممکن است در برخی موارد، نیاز به جراحی بینی با گرافت باشد.

پس از سپتورینوپلاستی چه توقعاتی داشته باشیم؟

کبودی و تورم پس از سپتورینوپلاستی طبیعی است. ممکن است داخل سوراخ های بینی بخیه داشته باشید که معمولا جذب پوستتان می شوند. بیمار پس از جراحی با یک گچ یا پانسمان بینی به همراه دستورالعمل هایی که پزشک به او داده از بیمارستان مرخص می شود.

احتمالا باید مدتی از کار مرخصی بگیرید. علاوه بر این از ۶ الی ۱۲ ماه پس از جراحی که ورم ها کاملا بهبود یایند، نمی توانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید.

 

بهبودی کامل چه زمانی حاصل می شود؟

پس از جراحی سوراخ های بینی با تامپون بسته می شود و روز بعد می توان آنها را از بینی خارج کرد. لازم است پس از عمل بینی از کار، جمع های خانوادگی و دوستانه دور بمانید تا سرما نخورید؛ زیرا سرماخوردگی می تواند موجب عفونت بینی شود. همچنین باید از فعالیت های فیزیکی یا ورزشی، حمام آب داغ یا خم شدن بپرهیزید. اغلب ورم ها و کبودی ها معمولا با گذشت ۳ هفته بهبود می یابند.

فعالیت های بسیار سبک می تواند به شما کمک کند تا هر چه سریعتر به روال طبیعی زندگی خود بازگردید. البته قبل از شروع هر فعالیتی باید با پزشک خود مشورت کنید.

بهبود و نمود شکل نهایی بینی ممکن است ماه ها طول بکشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی چاقی
چهار شنبه 2 مرداد 1398 ساعت 15:24 | بازدید : 347 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

جراحی چاقی یا همان جراحی لاغری، با تغییر سیستم گوارشی انسان به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. در واقع جراحی چاقی می تواند این تغییر را با محدود کردن کالری دریافتی یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو انجام دهد. در صورتی که فرد با رژیم لاغری و ورزش نتواند وزن کم کند و یا به علت وزنش به بیماری های جدی مرتبط با چاقی مبتلا شده باشد، جراحی چاقی گزینه ایده آلی برای کاهش وزن چشمگیر و بدون بازگشت وی محسوب می شود.

جراحی چاقی به چه منظور انجام می شود؟

کیفیت زندگی، سلامت جسمی و روحی پس از جراحی لاغری به طرز شگفت آوری بهبود پیدا می کند. بیمار نه تنها اعتماد به نفس خود را دوباره به دست می آورد، بلکه بسیاری از بیماری های خطرناک مانند:

  • ریفلاکس معده
  • بیماری های قلبی
  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب شدید
  • دیابت نوع دو
  • سکته مغزی

مصون خواهد ماند. جراحی چاقی اغلب زمانی انجام می گیرد که بیمار روش های طبیعی کاهش وزن مانند رژیم لاغری و ورزش را امتحان کرده، ولی جوابی نگرفته باشد.

انواع جراحی چاقی

امروزه جدیدترین متد جراحی لاغری، همان  روش لاپاراسکوپی است که برخلاف جراحی های باز، دوره نقاهت آن کوتاه تر و جای بخیه حاصل از جراحی لاغری در آن بسیار جزئی تر است. به طور معمول، جراحان از چندین روش برای جراحی لاغری استفاده می کنند که شایع ترین آنها عبارت است از اسلیو معده، بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده و بای پس با سوییچ اثنی عشری. هر یک از این جراحی ها مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

 

اسلیو معده

اسلیو معده پرطرفدارترین و بهترین عمل جراحی لاغری به حساب می آید و شما میتوانید آن را پیش بهترین جراح لاغری در تهران انجام دهید. طی این جراحی قسمت اعظمی از معده شخص برداشته می شود و از این رو فرد غذای کمتری خورده و زودتر احساس سیری می کند. از آنجایی که معده جدید، بسیار کمتر از قبل هورمون گرسنگی را تولید می کند، فرد کمتر از گذشته گرسنه شده و به سرعت وزن کم خواهد کرد. این جراحی می تواند به مرور زمان موجب بهبود بیماری های مرتبط با چاقی نیز می شود.

بای پس معده

بای پس معده یکی از استاندارد ترین جراحی های لاغری دنیا است. اولین قدم از مراحل بای پس معده قسمت کردن معده است، یکی قسمت کوچک فوقانی معده و دیگری که شامل بقیه معده می باشد. سپس بخشی از روده کوچک به قسمت فوقانی معده متصل می شود تا مواد غذایی مستقیما وارد این بخش شود.

در صورتی که دستورالعمل های پزشک را به دقت رعایت نکنید، دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی و همچنین سندروم دامپینگ خواهید شد.

بیمار پس از بای پس معده به چندین دلیل وزن کم می کند. یکی اینکه به دلیل کاهش حجم معده غذای کمتری می خورد. دوما به علت دستکاری روده، مواد غذایی کمتری جذب بدن می شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 178
بازدید ماه : 803
بازدید کل : 40494
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 178
:: بازدید ماه : 803
:: بازدید سال : 3291
:: بازدید کلی : 40494