مشاوره روانشناسی
سرفه های آلرژیک
شنبه 7 مهر 1397 ساعت 19:9 | بازدید : 199 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

سرفه، یکی از مکانیسم های دفاعی طبیعی بدن و واکنش به تحریک پوشش داخلی بینی، گلو، تارهای صوتی یا ریه هاست. سرفه های آلرژیک (سرفه کردن بر اثر یک ماده ی حساسیت زا) عمده ترین نوع سرفه ها هستند. این مقاله به ما می گوید که آلرژی و حساسیت چگونه باعث سرفه کردن می شود و راه های درمان و جلوگیری از آن چیست.

دلایل سرفه های آلرژیک

آلرژی و حساسیت های گوناگونی هستند که می توانند باعث سرفه کردن بشوند و علت اصلی آن را باید در تغییر سبک زندگی و شهری شدن محیط زیست خود بدانیم. آلرژی به دلایل مختلفی که در هر لحظه در اطراف ما وجود دارد، ایجاد می شود، مثل:

  • گرد و غبار موجود در خانه
  • استنشاق گرد و غبار و مواد حساسیت زا در محل کار
  • بعضی از غذاهایی که می خوریم، به خصوص مواد غذایی ترش مزه و تند
  • آلودگی

از کجا بدانم که سرفه هایم به دلیل حساسیت فصلی است؟

تشخیص علت سرفه دشوار است و سرفه های مکرر یا سرفه هایی که شما را نگران می کند باید توسط پزشکتان بررسی شود. اگر علائم دیگر حساسیت فصلی را نیز دارید، پس به احتمال زیاد سرفه های شما هم به دلیل همان حساسیت فصلی است.

سرفه های ناشی از حساسیت فصلی ممکن است خشک و همراه با احساس خارش در گلو یا مخاطی باشند. سرفه های خشک بر اثر تحریک گلو به وسیله ی گرده های موجود در هوا ایجاد می شوند و سرفه های مخاطی در نتیجه ی تشکیل مخاط در پشت گلو به وجود می آیند.

درمان سرفه های آلرژیک

اگرچه اکثر افراد سعی می کنند تا با داروهای خانگی سرفه های خود را درمان کنند، اما توصیه می کنیم برای اینکار حتما به پزشک مراجعه کنید تا از بیماری هایی مانند برونشیت، آسم و سایر بیماری های تنفسی جلوگیری شود.

علائم درمانی، یکی از روش های درمان غیرمستقیم آلرژی است و به معنی درمان علائمی مثل آبریزش بینی یا سرفه های خشک و مخاطی می باشد. درمان های ضد حساسیت نیز روش دیگر مقابله با حساسیت و عواقب آن هستند. در این روش، شما باید آنچه را که به آن حساسیت دارید تشخیص دهید و نسبت به واکسینه شدن در برابر آن، اقدام نمایید.

درمان های خانگی

سرفه های آلرژیک به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته می شود که می تواند دوباره عود کند و سه روز تا سه هفته به طول می انجامد. وقتی در معرض مواد حساسیت زا مثل گرده، غبار، کپک و شوره ی موی حیوانات خانگی  قرار می گیرید،  بدن سعی می کند از طریق سرفه کردن از آنها خلاص شود. با این حال، سرفه های مکرر می تواند فعالیت های روزانه ی شما را به تعویق بیندازد و یا حتی اجازه ندهد شب بخوابید و استراحت کنید. درمان های خانگی می تواند داروهای تجویز شده توسط پزشک برای سرفه های آلرژیک شما را کامل تر کند. در این مقاله تعدادی از درمان های خانگی برای سرفه های آلرژیک را مرور می کنیم.

عسل سرفه های شما را آرام می کند

عسل طبیعی سرکوبگر سرفه است. این شفای خانگی همچنین گلو را روان می کند و همین امر، گلودرد ناشی از سرفه ی مداوم را تسکین می بخشد. هر زمان که سرفه کردن هایتان شروع شد، چند قاشق چای خوری عسل میل کنید تا تسکین بیابد. اگر طعم عسل طبیعی را دوست ندارید، آن را با یک فنجای چای یا آبلیمو مخلوط کنید.

مریم گلی: فراتر از یک ادویه

دوای سرفه های آلرژیک شما شاید در کابینت ادویه ها باشد. مریم گلی یک داروی سنتی است که برای کاهش التهاب، به خصوص در نواحی گلو و دهان مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه می تواند از طریق کاهش ورم در راه هوا به درمان سرفه ی آلرژیک کمک کند. علاوه بر برگ های خشک و تازه ی آن، مریم گلی را می توان به صورت شربت مکمل در بازار پیدا کرد. با این حال، هیچ اطلاعات علمی مبنی بر تسکین مستقیم سرفه های آلرژیک به وسیله ی مریم گلی وجود ندارد؛ بعلاوه، سازمان غذا و دارو هم هشدار داده است که مصرف مکمل های این گیاه می تواند علائم آلرژی و التهاب مرتبط با آن را تشدید کند. خوردن زیاد برگ مریم گلی هم ممکن است منجر به استفراغ، آسیب به کلیه و افزایش ضربان قلب شود.

سرفه های آلرژیک خود را زنجبیلی درمان کنید!

زنجبیل یا زنجفیل هم در پخت و پز کاربرد بسیاری دارد و هم یک داروی شرقی است. در ابتدا، این گیاه برای درمان عفونت ها به کار می رفت؛ ریشه ی زنجبیل تازه خاصیت ضدگرفتگی دارد و می تواند مخاطی که منجر به سرفه می شود را برطرف نماید. علاوه بر اینها، زنجبیل به عنوان یک آنتی هیستامین و ماده ی ضدحساسیت عمل و علائم آلرژی را که باعث سرفه می شوند، متوقف می کند. اگر زنجبیل را به این منظور استفاده می کنید، شکل محلول در چایی بهترین عملکرد را خواهد داشت.

درمان درد  خود را در آویشن بیابید

آویشن نیز چاشنی خانگی دیگری است که به عنوان یک داروی خانگی هم کاربرد دارد. برگ های کوچک این گیاه خواص ضدالتهابی دارد و همچنین، ماهیچه ها را آرام و شل و از این طریق، از سرفه جلوگیری می نماید. برگ های له شده ی آویشن را برای دم کردن یک چای آرام بخش استفاده کنید.

درمان دارویی

چنانچه حساسیت و آلرژی فصلی دلیل سرفه های شماست، پزشک یا داروساز احتمالا برایتان آنتی هیستامین تجویز خواهد کرد تا واکنش بدن نسبت به ماده ی آلرژیک و حساسیت زا را کاهش دهد. آنتی هیستامین به نوبه ی خود، شما را از سرفه کردن راحت می کند. اما ممکن است بدن ایمنی خود را در برابر داروهای اینچنینی افزایش دهد. بنابراین، این داروها باید برای کوتاه مدت مصرف شوند.

انواع مختلفی از داروها و شربت های ضد سرفه وجود دارد که بعضی ازآنها به عنوان سرکوبگر عمل می کنند و بعضی دیگر خلط آورند. داروساز و پزشک، دارویی مناسب با حال و شرایط شما تجویز خواهند کرد.

پیشگیری از سرفه های آلرژیک

پوشش داخلی بینی، گلو، حنجره یا ریه ها در معرض مواد آلرژیک تحریک می شوند و همین باعث التهاب و ورم در این نواحی می شود. اگر به سرفه های آلرژیک دچارید، برای جلوگیری از آن:

  • فقط غذاهای خانگی بخورید.
  • آب بنوشید.
  • از خوردن مواد غذایی ترش مانند میوه ها پرهیز نمایید.
  • خانه و محل کار خود را تمیز و دستگاه های تهویه ی هوا را بطور مرتب سرویس کنید.
  • از مواد آرایشی معطر، خوش بو کننده های هوا و غیره استفاده نکنید.
  • در محیط های آلوده به مدت طولانی نمانید و اگر مجبور به این کار شدید، از ماسک جراحی که در تمامی داروخانه ها موجود است، استفاده کنید.
  • پرده های نازک را جایگزین پرده های ضخیم کنید، زیرا پرده های ضخیم گرد و غبار را به خود جذب می کنند.
  • تشک و بالش خود را از جنس ضد حساسیت انتخاب کنید که امروزه به وفور پیدا می شود.

رعایت موارد بالا به افرادی که از سرفه ی آلرژیک رنج می برند کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساز و کار هضم غذا در بدن
شنبه 7 مهر 1397 ساعت 18:53 | بازدید : 166 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

اگر سلول های بدن انسان می توانستند غذا را به همان صورتی که خورده می شود، مصرف کنند دیگر نیازی به دستگاه گوارش غذا نبود. دستگاه گوارش، غذا را به شکلی درمی آورد که مورد استفاده سلول ها قرار گیرد و همین باعث وارد شدن مواد مغذی به جریان خون و انتقال آن در سراسر بدن می شود.

دستگاه گوارش شامل یک لوله ی بلند و ارگان هایی هستند که به آن متصل می باشند. این ارگان ها با تولید مواد شیمیایی (آنزیم و اسید) مواد غذایی را شکسته و به شکل ساده تری تبدیل می کنند تا عمل جذب از طریق دیواره روده و جریان خون انجام گیرد.

مراحل اصلی گوارش غذا

وظیفه ی دستگاه گوارش  انجام چند عمل اصلی و مهم است که می تواند به ۴ گروه دسته بندی شود:

  • بلع
  • گوارش
  • جذب
  • دفع

اهمیت گوارش غذا

گوارش غذا عملی بسیار مهم است؛ زیرا بدن برای سالم ماندن و داشتن عملکردی صحیح نیاز به مواد مغذی مانند پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و آب دارد. دستگاه گوارش مواد مغذی را به قسمت های کوچک می شکند تا بدن بتواند آنها را جذب کند و برای انرژی، رشد و ترمیم سلول ها از آنها استفاده کند.

مواد غذایی پس از شکسته شدن شکل دیگری پیدا می کنند.

  • پروتئین به آمینو اسید تبدیل می شود.
  • چربی به اسید چرب یا گلیسیرین تبدیل می شود.
  • کربوهیدرات به قند ساده تبدیل می شود.

مسیر عبور غذا از دستگاه گوارش

۱) دهان

غذا پس از ورود به دهان جویده شده و به قطعات کوچک تر تبدیل می شود. بزرگسالان ۳۲ دندان دارند که می توانند با آن انواع غذاها را خرد کنند، بجوند و پاره کنند. زبان یکی از ارگان های بدن است که شامل ماهیچه های اسکلتی است که غذا را در اطراف دهان به حرکت در آورده و باعث گوارش مکانیکی غذا می شود. غدد بزاقی که در زیر و پشت زبان قرار دارند، بزاق ترشح می کنند که موجب آسان تر شدن فرآیند بلع و آغاز گوارش مکانیکی می شود.

۲) حلق و مری

حلق یا گلو بخشی از دستگاه گوارش غذا است که غذا را از دهان دریافت می کند.حلق دارای دو انشعاب است. یکی از این انشعابات، لوله ای به نام مری است که غذا را به معده منتقل می کند و دیگری نای است که هوا را به ریه ها می رساند.

عمل بلع در حلق انجام می شود که نیمی از آن واکنشی غیر ارادی و نیمی دیگر ارادی است. زبان و نرم کامه (سقف دهان) غذا را به سمت حلق هدایت می کنند که این عمل باعث بسته شدن نای و ورود غذا به مری می شود.

۳) معده

معده غذا را با مخلوطی از آنزیم ها و اسید ها پوشش می دهد تا به خرد شدن بیشتر غذا کمک کند. یک لایه ی غشایی از دیواره ی معده در برابر آسیب این اسید ها محافظت می کند.

انتهای معده قابلیت انقباض دارد که می تواند سرعت گوارش غذا را افزایش دهد. زمانی که غذا به مقدار کافی خرد و له شد، معده محتوای خود را به درون دورازهه می ریزد.

۴) روده  کوچک

روده ی کوچک به سه بخش تقسیم بندی می شود، دوازدهه که در ابتدای روده کوچک قرار دارد، تهی روده (jejunum) و دراز روده (ileum) که به ترتیب پس از دوازدهه قرار می گیرند.

با ورود غذا به درون دوازدهه، پانکراس آنزیم هایی ترشح می کند که به شکستن چربی، پروتئین و کربوهیدرات کمک می کند. کیسه صفرا نیز از خود صفرا ترشح می کند که توسط پانکراس تولید شده است. صفرا به شکسته شدن بیشتر چربی ها کمک می کند تا بتوانند از روده جذب شوند.

دیواره داخلی روده ی کوچک با برآمدگی های انگشت شکلی پوشیده شده که به آنها پرز یا ویلی گفته می شود. این پرز ها سطح فراوانی را برای بهبود عمل جذب مواد غذایی فراهم می کنند. موادی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها که پس از جذب وارد جریان خون می شوند.

همچنین روده ی کوچک نقش مهمی در تنظیم سطح گلوکز (قند) خون ایفا می کند. روده کوچک دارای تعداد زیادی سلول پذیرنده است که حضور درشت مغذی ها (ماکرونوترینت(macronutrient)) را تشخیص می دهند و هورمون هایی ترشح می کنند. این هورمون ها به پانکراس دستور می دهند که چه میزان انسولین و گلوکاگون ترشح کند.

۵) روده بزرگ

مواد زائد مانند بخش های غیر قابل هضم غذا، مایعات و سلول های فرسوده ی دیواره لوله ی گوارشی،که از فرآیند گوارش باقی مانده اند، وارد روده ی بزرگ می شوند. روده آب را جذب کرده و مواد زائد را با استفاده از مایعات به مدفوع تبدیل می کند. حرکات حلقوی، مدفوع را به سمت راست روده یا رکتوم هدایت می کنند. راست روده که قسمت انتهایی روده بزرگ محسوب می شود، مدفوع را تا زمانی که با حرکات روده از مقعد خارج شود، ذخیره می کند.

عبور غذا از ابتدا تا انتهای دستگاه گوارش چقدر زمان می برد؟

طول مدت گوارش در اشخاص مختلف و بین زنان و مردان متفاوت است. پس از خوردن غذا، ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد که غذا از معده و روده کوچک عبور کند. سپس این غذا برای هضم بیشتر، جذب مایعات و نهایتا دفع غذاهای غیر قابل هضم وارد روده بزرگ می شود.

بدن چگونه فرآیند گوارش غذا را کنترل می کند؟

هورمون ها و اعصاب بدن برای کمک به کنترل فرآیند گوارش با یکدیگر همکاری می کنند. سیگنال ها در طول دستگاه گوارش و از آنجا به مغز در جریان هستند.

هورمون ها

سلول های پوشاننده ی معده و روده کوچک، هورمون هایی را ساخته و ترشح می کنند؛ که وظیفه  کنترل عملکرد دستگاه گوارش را بر عهده دارند. این هورمون ها به بدن دستور می دهند که چه زمان شیره ی گوارشی را بسازد و به مغز سیگنال گرسنه یا سیر بودن فرد را می فرستند. البته پانکراس نیز هورمون هایی را می سازد که در عملکرد دستگاه گوارش نقش مهمی دارند.

اعصاب

در بدن عصب هایی وجود دارد که سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاء) را به دستگاه گوارش متصل می کنند و برخی از اعمال گوارشی را کنترل می کنند. برای مثال، هنگامی که فرد بوی غذا را حس می کند یا آن را می بیند، مغز سیگنال هایی می فرستد که باعث ترشح بزاق از غدد بزاقی و آمادگی برای غذا خوردن می شود.

انسان همچنین دارای سیستم عصبی محیطی (عصب های درون دیواره های دستگاه گوارش) است. هنگامی که غذا برای عبور، به دیواره ی لوله گوارشی فشار وارد می کند، اعصاب محیطی مواد بسیاری را ترشح می کنند که باعث تند یا کند شدن حرکت غذا و تولید شیره گوارشی می شود. این اعصاب برای کنترل فعالیت ماهیچه های روده ( انقباض و انبساط برای جلو بردن غذا در روده) سیگنال هایی می فرستند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آزمایش های لازم قبل از عمل جراحی بینی
دو شنبه 2 مهر 1397 ساعت 15:31 | بازدید : 206 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

این خیلی مهم است که ما مطمئن شویم بیمارانمان قبل از جراحی از سلامتی کامل برخوردار هستند. به همین دلیل از بیمارانمان می خواهیم قبل از جراحی آزمایش هایی برای اطمینان از سلامتی خود انجام دهند. یکی از مهم ترین آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی، آزمایش هموگلوبین خون است. این آزمایش ساده برای اندازه گیری میزان هموگلوبین خون -یک نوع پروتئین که اکسیژن مورد نیاز ارگان های بدن را حمل می کند و دی اکسید کربن را به شش های شما بر می گرداند- انجام می شود. پایین بودن میزان هموگلوبین نشان می دهد که شما کم خونی دارید.

کم خونی در بین بیماران متقاضی جراحی بینی نسبتا کم است و به راحتی درمان می شود. آزمایش های دیگری نیز برای تشخیص بیماری های احتمالی و اطمینان از سلامت جراحی انجام می شود که در این مقاله راجع به آنها توضیح خواهیم داد.

آزمایشات احتمالی

  • معاینه ی بدنی. به جراح کمک می کند که تشخیص دهد آیا شما کاندید خوبی برای جراحی بینی هستید یا خیر
  • آزمایش خون. به سابقه ی پزشکی شما بستگی دارد. در این آزمایش جراح میزان هموگلوبین خون شما را بررسی می کند
  • الکتروکاردیوگرافی. برای کسانی کاربرد دارد که مشکل قلبی دارند. اساسا جراحی زیبایی استرس زیادی بر بدن وارد می کند و قلب مهم ترین ارگان برای واکنش به این استرس محسوب می شود. به همین دلیل خیلی حیاتی است که دکترتان شما را معاینه کند تا مطمئن شود قلبتان در طول جراحی می تواند این فشار را تحمل کند. با اینکه الکتروکاردیوگرافی نمی تواند حملات قلبی آینده را پیش بینی کند اما اگر قبلا حمله ی قلبی داشته اید می تواند آن را نشان دهد حتی اگر خودتان متوجه نشده باشید. در واقع قلب شما باید به اندازه ی کافی قوی باشد تا بتواند بدن شما را از فشاری که جراحی به آن وارد می کند نجات دهد.

الکتروکاردیوگرافی می تواند مشکلات و بیماری های قلبی از جمله بالا بودن فشار خون، دیابت یا سیگاری بودن را بررسی کند. همه ی این موارد می تواند تاثیر خوبی در انجام جراحی و دوران نقاهت شما داشته باشد. در بیشتر موارد بیماران بالای ۴۰ سال از این آزمایش استفاده می کنند.

نوار قلب

  • آزمایش بارداری. برای اطمینان از باردار نبودن زنانی که مشکوک به بارداری هستند تجویز می شود. این خیلی مهم است که به خاطر داشته باشیم جراحی برای زنان باردار مناسب نیست مگر اینکه آن جراحی واقعا ضروری و حیاتی باشد. و از آنجایی که جراحی های زیبایی جزو جراحی های اختیاری محسوب می شوند و حیاتی نیستند بهتر است به بعد از تولد فرزند موکول شوند. گرفتن تست بارداری حتی قبل از رفتن به جلسه ی مشاوره می تواند کار عاقلانه ای باشد.آزمایش بارداری قبل از جراحی بینی
  • عکسبرداری از قفسه ی سینه: عسکبرداری از قفسه ی سینه ممکن یکی از آزمایشات لازم قبل از جراحی باشد. این آزمایش معمولا برای بررسی مشکل ریه ها انجام می شود تا مشخص شود آیا هنگام بیهوشی بیمار دچار مشکل تنفسی می شود یا خیر. این آزمایش معمولا برای افراد سیگاری یا کسانی که سابقه ی کشیدن سیکار داشتند تجویز می شود. سابقه ی بیماری ذات الریه یا هر نوع مشکل تنفسی دیگری ممکن است موجب به تاخیر افتادن یا کنسل شدن جراحی بینی شما شود
  • آزمایش ادرار: اگرچه احتمال انجام آزمایش ادرار برای شما خیلی کم است اما می تواند در تشخیص بعضی ناهنجاری ها یا عفونت ها به دکترتان کمک کند. آزمایش ادرار می تواند در تشخیص عفونت مجاری اداری، دیابت و فشار خون مفید باشد.
  • معاینه ی روانی: برای انجام جراحی های زیبایی فقط سالم بودن از نظر فیزیکی کافی نیست، بلکه بیماران باید از نظر روانی هم آماده باشند. هرچند طبق نظر انجمن جراحان زیبایی در آمریکا معاینه ی روانی بیمار قبل از جراحی جزو ضروریات نیست اما در خیلی از موارد این کار می تواند سودمند باشد. در بعضی مواقع بیمارانی مراجعه می کنند که نگرانی عجیبی نسبت به مشکلی دارند که یا خیلی کوچک است یا اصلا وجود ندارد و حاضرند به خاطر آن بارها زیر تیغ جراحی بروند. این گونه نگرانی های غیر طبیعی “اختلال بد شکلی بدن” نامیده می شود. این اختلال به راحتی قابل درمان است و نیازی به مداخله ی جراحی نیست.

آیا لازم است همه ی آزمایش ها را انجام دهم؟

آزمایش های تجویز شده به تشخیص پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد و خیلی از آنها مورد نیاز نیست. اما شما باید این احتمال را بدهید که ممکن است این آزمایش ها برای شما تجویز شود و خودتان را برای آن آماده کنید. اینکه آیا انجام همه ی این آزمایش ها برای شما ضرورت دارد یا نه به سن شما، پیشینه ی پزشکی شما و عوامل دیگر بستگی دارد که همه ی این موارد در جلسه ی مشاوره به طور کامل مشخص می شود.

چه مدت قبل از عمل باید آزمایشات لازم را انجام بدهم؟

بهتر است آزمایشات لازم  را سریعا انجام دهید و به روز های آخر موکول نکنید چون اگر مشکلی وجود داشته باشد دیگر نمی توان تاریخ جراحی را عوض کرد. مثلا اگر نتیجه ی آزمایش نشان دهد که شما کم خونی دارید، برای برطرف کردن کم خونی و بالا بردن میزان هموگلوبین زمان لازم است. پس بهتر است آزمایشات خود را حداقل سه هفته قبل از جراحی انجام دهید.

آماده سازی های دیگر

ترک سیگار

بجز آزمایشات لازم قبل از عمل، کارهای دیگری هم باید برای آماده سازی قبل از جراحی انجام شود. داروها و مکمل های زیادی وجود دارند که باید چند هفته قبل از جراحی متوقف شوند. مسکن های بدون نسخه، ویتامین E، سیر و داروهای معمول دیگر که ظاهرا جزو داروهای عادی محسوب می شوند نباید قبل از جراحی مصرف شوند. افرادی که داروهای رقیق کننده ی خون مانند آسپرین مصرف می کنند باید چند هفته قبل از جراحی آن را متوقف کنند وگرنه کاندید خوبی برای جراحی نخواهند بود. افراد سیگاری نیز باید چند هفته قبل از جراحی و بعد از جراحی سیگار را ترک کنند چون ممکن است با داروهای بیهوشی تداخل پیدا کرده و هم در اتاق عمل و هم در دوران نقاهت مشکلاتی ایجاد کند و در نتیجه ی نهایی تاثیر منفی بگذارد. علاوه بر این بیماران حتما باید چند روز قبل از عمل و چند روز بعد از عمل از مصرف الکل نیز خودداری کنند.

سوالات متداول در مورد آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی

من قبلا آزمایش هموگلوبین انجام داده ام آیا می توانم از نتیجه آن آزمایش استفاده کنم؟

بله، صحبت کردن در مورد سابقه ی پزشکی خیلی برای جراح مهم است

اگر هموگلوبین خون من پایین باشد چه کار باید بکنم؟

اینکه چه مقدار هموگولوبین برای جراحی بینی لازم است را خود دکتر تعیین می کند و اگر میزان هموگلوبین شما پایین باشد می توان با مکمل های آهن این مشکل را برطرف کرد.

برای انجام آزمایش خون چه کارهایی باید انجام دهم؟

بیشتر جراحان بینی توصیه می کنند که آزمایش هات لازم را ۳-۴ هفته قبل از تاریخ عمل انجام دهید.

اگر تا روز عمل کمتر ۳ هفته زمان باشد چه کار کنم؟

هنوز هم خیلی دیر نیست. فقر آهن در حدی که نتوان برای جراحی اقدام کرد یک مشکل غیر معمول است و اکثر بیماران این مشکل را ندارند. اگر جواب آزمایش را به صورت ASAP  (as soon as possible) بگیرید وقت کافی برای تقویت با مکمل های آهن را نیز خواهید داشت.

 

منبع: بهترین جراح بینی


موضوعات مرتبط: بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 823
بازدید کل : 40514
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 19
:: بازدید ماه : 823
:: بازدید سال : 3311
:: بازدید کلی : 40514