مشاوره روانشناسی
آزمایش های لازم قبل از عمل جراحی بینی
دو شنبه 2 مهر 1397 ساعت 15:31 | بازدید : 206 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

این خیلی مهم است که ما مطمئن شویم بیمارانمان قبل از جراحی از سلامتی کامل برخوردار هستند. به همین دلیل از بیمارانمان می خواهیم قبل از جراحی آزمایش هایی برای اطمینان از سلامتی خود انجام دهند. یکی از مهم ترین آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی، آزمایش هموگلوبین خون است. این آزمایش ساده برای اندازه گیری میزان هموگلوبین خون -یک نوع پروتئین که اکسیژن مورد نیاز ارگان های بدن را حمل می کند و دی اکسید کربن را به شش های شما بر می گرداند- انجام می شود. پایین بودن میزان هموگلوبین نشان می دهد که شما کم خونی دارید.

کم خونی در بین بیماران متقاضی جراحی بینی نسبتا کم است و به راحتی درمان می شود. آزمایش های دیگری نیز برای تشخیص بیماری های احتمالی و اطمینان از سلامت جراحی انجام می شود که در این مقاله راجع به آنها توضیح خواهیم داد.

آزمایشات احتمالی

  • معاینه ی بدنی. به جراح کمک می کند که تشخیص دهد آیا شما کاندید خوبی برای جراحی بینی هستید یا خیر
  • آزمایش خون. به سابقه ی پزشکی شما بستگی دارد. در این آزمایش جراح میزان هموگلوبین خون شما را بررسی می کند
  • الکتروکاردیوگرافی. برای کسانی کاربرد دارد که مشکل قلبی دارند. اساسا جراحی زیبایی استرس زیادی بر بدن وارد می کند و قلب مهم ترین ارگان برای واکنش به این استرس محسوب می شود. به همین دلیل خیلی حیاتی است که دکترتان شما را معاینه کند تا مطمئن شود قلبتان در طول جراحی می تواند این فشار را تحمل کند. با اینکه الکتروکاردیوگرافی نمی تواند حملات قلبی آینده را پیش بینی کند اما اگر قبلا حمله ی قلبی داشته اید می تواند آن را نشان دهد حتی اگر خودتان متوجه نشده باشید. در واقع قلب شما باید به اندازه ی کافی قوی باشد تا بتواند بدن شما را از فشاری که جراحی به آن وارد می کند نجات دهد.

الکتروکاردیوگرافی می تواند مشکلات و بیماری های قلبی از جمله بالا بودن فشار خون، دیابت یا سیگاری بودن را بررسی کند. همه ی این موارد می تواند تاثیر خوبی در انجام جراحی و دوران نقاهت شما داشته باشد. در بیشتر موارد بیماران بالای ۴۰ سال از این آزمایش استفاده می کنند.

نوار قلب

  • آزمایش بارداری. برای اطمینان از باردار نبودن زنانی که مشکوک به بارداری هستند تجویز می شود. این خیلی مهم است که به خاطر داشته باشیم جراحی برای زنان باردار مناسب نیست مگر اینکه آن جراحی واقعا ضروری و حیاتی باشد. و از آنجایی که جراحی های زیبایی جزو جراحی های اختیاری محسوب می شوند و حیاتی نیستند بهتر است به بعد از تولد فرزند موکول شوند. گرفتن تست بارداری حتی قبل از رفتن به جلسه ی مشاوره می تواند کار عاقلانه ای باشد.آزمایش بارداری قبل از جراحی بینی
  • عکسبرداری از قفسه ی سینه: عسکبرداری از قفسه ی سینه ممکن یکی از آزمایشات لازم قبل از جراحی باشد. این آزمایش معمولا برای بررسی مشکل ریه ها انجام می شود تا مشخص شود آیا هنگام بیهوشی بیمار دچار مشکل تنفسی می شود یا خیر. این آزمایش معمولا برای افراد سیگاری یا کسانی که سابقه ی کشیدن سیکار داشتند تجویز می شود. سابقه ی بیماری ذات الریه یا هر نوع مشکل تنفسی دیگری ممکن است موجب به تاخیر افتادن یا کنسل شدن جراحی بینی شما شود
  • آزمایش ادرار: اگرچه احتمال انجام آزمایش ادرار برای شما خیلی کم است اما می تواند در تشخیص بعضی ناهنجاری ها یا عفونت ها به دکترتان کمک کند. آزمایش ادرار می تواند در تشخیص عفونت مجاری اداری، دیابت و فشار خون مفید باشد.
  • معاینه ی روانی: برای انجام جراحی های زیبایی فقط سالم بودن از نظر فیزیکی کافی نیست، بلکه بیماران باید از نظر روانی هم آماده باشند. هرچند طبق نظر انجمن جراحان زیبایی در آمریکا معاینه ی روانی بیمار قبل از جراحی جزو ضروریات نیست اما در خیلی از موارد این کار می تواند سودمند باشد. در بعضی مواقع بیمارانی مراجعه می کنند که نگرانی عجیبی نسبت به مشکلی دارند که یا خیلی کوچک است یا اصلا وجود ندارد و حاضرند به خاطر آن بارها زیر تیغ جراحی بروند. این گونه نگرانی های غیر طبیعی “اختلال بد شکلی بدن” نامیده می شود. این اختلال به راحتی قابل درمان است و نیازی به مداخله ی جراحی نیست.

آیا لازم است همه ی آزمایش ها را انجام دهم؟

آزمایش های تجویز شده به تشخیص پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد و خیلی از آنها مورد نیاز نیست. اما شما باید این احتمال را بدهید که ممکن است این آزمایش ها برای شما تجویز شود و خودتان را برای آن آماده کنید. اینکه آیا انجام همه ی این آزمایش ها برای شما ضرورت دارد یا نه به سن شما، پیشینه ی پزشکی شما و عوامل دیگر بستگی دارد که همه ی این موارد در جلسه ی مشاوره به طور کامل مشخص می شود.

چه مدت قبل از عمل باید آزمایشات لازم را انجام بدهم؟

بهتر است آزمایشات لازم  را سریعا انجام دهید و به روز های آخر موکول نکنید چون اگر مشکلی وجود داشته باشد دیگر نمی توان تاریخ جراحی را عوض کرد. مثلا اگر نتیجه ی آزمایش نشان دهد که شما کم خونی دارید، برای برطرف کردن کم خونی و بالا بردن میزان هموگلوبین زمان لازم است. پس بهتر است آزمایشات خود را حداقل سه هفته قبل از جراحی انجام دهید.

آماده سازی های دیگر

ترک سیگار

بجز آزمایشات لازم قبل از عمل، کارهای دیگری هم باید برای آماده سازی قبل از جراحی انجام شود. داروها و مکمل های زیادی وجود دارند که باید چند هفته قبل از جراحی متوقف شوند. مسکن های بدون نسخه، ویتامین E، سیر و داروهای معمول دیگر که ظاهرا جزو داروهای عادی محسوب می شوند نباید قبل از جراحی مصرف شوند. افرادی که داروهای رقیق کننده ی خون مانند آسپرین مصرف می کنند باید چند هفته قبل از جراحی آن را متوقف کنند وگرنه کاندید خوبی برای جراحی نخواهند بود. افراد سیگاری نیز باید چند هفته قبل از جراحی و بعد از جراحی سیگار را ترک کنند چون ممکن است با داروهای بیهوشی تداخل پیدا کرده و هم در اتاق عمل و هم در دوران نقاهت مشکلاتی ایجاد کند و در نتیجه ی نهایی تاثیر منفی بگذارد. علاوه بر این بیماران حتما باید چند روز قبل از عمل و چند روز بعد از عمل از مصرف الکل نیز خودداری کنند.

سوالات متداول در مورد آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی

من قبلا آزمایش هموگلوبین انجام داده ام آیا می توانم از نتیجه آن آزمایش استفاده کنم؟

بله، صحبت کردن در مورد سابقه ی پزشکی خیلی برای جراح مهم است

اگر هموگلوبین خون من پایین باشد چه کار باید بکنم؟

اینکه چه مقدار هموگولوبین برای جراحی بینی لازم است را خود دکتر تعیین می کند و اگر میزان هموگلوبین شما پایین باشد می توان با مکمل های آهن این مشکل را برطرف کرد.

برای انجام آزمایش خون چه کارهایی باید انجام دهم؟

بیشتر جراحان بینی توصیه می کنند که آزمایش هات لازم را ۳-۴ هفته قبل از تاریخ عمل انجام دهید.

اگر تا روز عمل کمتر ۳ هفته زمان باشد چه کار کنم؟

هنوز هم خیلی دیر نیست. فقر آهن در حدی که نتوان برای جراحی اقدام کرد یک مشکل غیر معمول است و اکثر بیماران این مشکل را ندارند. اگر جواب آزمایش را به صورت ASAP  (as soon as possible) بگیرید وقت کافی برای تقویت با مکمل های آهن را نیز خواهید داشت.

 

منبع: بهترین جراح بینی


موضوعات مرتبط: بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوالات جنسی کودکان
چهار شنبه 8 آذر 1396 ساعت 15:36 | بازدید : 194 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

اگر کودک رابطه ی جنسی والدین را دید چه کاری باید انجام داد ؟

 

  چطور مسائل جنسی را برای کودک توضیح دهیم ؟

 

ممکن است والدین به هردلیلی ؛ نداشتن جای مناسب ، اهمیت ندادن و یا هرچیز دیگر باعث شوند که کودک صحنه ی رابطه ی جنسی آن ها را ببیند و یا حتی ناخواسته این اتفاق بیفتد ،  با این کار احساس وحشت یا تعجب ، در ذهن کودک از کاری که نمی داند چیست ، شکل می گیرد .

بسیاری از والدین گمان می کنند که کودکان چیزی از این مسائل نمی فهمند پس می توانند جلوی آن ها هر کاری کنند ؛ حال آنکه حتی یک کودک دوساله هم تصاویر و اتفاقات را به خاطر می سپارد .

از مشکلات روانیکه کودک بعد از تماشای صحنه ی زناشویی والدین به آن ها دچار می شود ، می توان به اضطراب و استرس ، افسردگی و آسیب پذیری اشاره کرد .

اگر کودک ، شما را حین رابطه جنسی دید :

به هیچ وجه دستپاچه نشوید و با آرامش کودک را در آغوش بگیرید .

با او برخورد تند نکنید که چرا وارد اتاق شده و خیلی آرام صحبت کنید .

سعی کنید بدون دستپاچه شدن خود را بپوشانید و با محبت با او رفتار کنید .

لطفا و الزاما در حضور کودکان خود رابطه جنسی برقرار نکنید . با این کار ضربه های سهمگینی به روان کودک می زنید . کودکانی که چندین بار رابطه ی جنسی والدین خود را ببینند دچار تحریک جنسی زودرس شده و در آینده مبتلا به انحرافات اخلاقی خواهند شد .

اگر کودک رابطه ی جنسی شما را دید ، بهترین حالت این است که با روانشناسان و مشاوران متخصص کودک صحبت کرده تا به بهترین نحو و با راهکارهای کاربردی شما را راهنمایی کنند .

بدین منظور می توانید از طریق مشاوره تلفنی رایگان با بهترین روانشناسان و متخصصان کودک در مرکز مشاوره کودک ارتباط برقرار کرده و از خدمات روانشناسی کودک بهره مند شوید .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خانواده درمانی
دو شنبه 29 آبان 1396 ساعت 12:37 | بازدید : 212 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

متد های مختلف روانشناسی و درمان

امروزه روانشناسی کودک و مشاوره کودک بسیاری از متدها و روشهای درمانی را مطرح می کنند که  شایع ترین این روشهای درمانی عبارتند از :

درمانهای روانکاوی : در این درمان تا وقتی شخص شناخت کاملی از زیربنای ناهشیار اختلال کنونی خود در روابط اولیه اش با والدین و خواهر-برادرهایش پیدا نکند نمی تواند اختلالش را حل و فصل کند . فنون این درمان تداعی آزاد  ، تحلیل رویا  و انتقال است .

رفتار درمانی :

رفتار درمانگرها ، رفتار سازگارانه را راهی برای کنار آمدن با فشارهای روانی که شخص آنرا یاد گرفته است و هرچند بینش یافتن را هدفی ارزشمند می دانند ولی تغییر رفتار را تضمین نمی کنند . رفتار درمانگرها در نخستین نشست درمانی به دقت به درمانجو گوش می سپارند که درمانجو چه چیزی میخاد تغییر بدهد ؟ که نخستین قدم در رفتاردرمانی ، تعیین دقیق مشکل شخص . آنها با روشهای حساسیت زدایی و مواجهه ی واقعی برای از بین بردن ترسها و هراسها استفاده می کنند . آرام سازی تدریجی از روشهای است که به درمانجو گفته می شود نخست خود را به آرامش عمیق برساند . غرقه سازی از روشهای که درمانجو با مواجهه طولانی با ترس آورترین شی یا موقعیت ، بدون امکان گریز قرار می گیرد . تقویت انتخابی و سرمشق گیری از راه مشاهده و تقلید از دیگران از فنون دیگر رفتار درمانگرها است .

رفتار درمانی شناختی :

در این روش تحریفاتی را که درمانجو در تفکرش است را میشناسند و در جهت هماهنگی بیشتر با واقعیت ، تغییراتی در آنها ایجاد می کنند  .

درمانهای انسان گرا :

درمان انسان گرا بیشتر  به رشد و خودشکوفایی فرد تاکید دارد و هدف ، یاری رساندن به مردم برای دستیابی هرچه بیشتر به استعدادهای خودشان است و می کوشند مردم انگیزه ها و هیجانهای خود را بیشتر بشناسند و تاکید بر وضع کنونی شخص دارند . شیوه ی آنها درمانجو محور است .

گشتالت درمانی :

در این روش به برونریزی  خیالبافی ، رویاها یا تعارضها پرداخته می شود و روشی است برای افزودن بر آگاهی شخص است  که بصورت گروهی اما درمانگر هرزمان با یک درمانجو کار می کند . در این شیوه درمانی ، تاکید بر حل تعارض های درونی است .

واقعیت درمانی :

در این روش درمانگر به شخص کمک می دهد تا پیامدهای احتمالی اعمال خود را وارسی کند و موقعیت یا هدفی واقع بینانه در پیش گیرد و پس از آنکه برنامه ای برای فعالیت انتخاب شد مورد موافقت درمانجو قرار گرفت برنامه را دنبال کند .

درمان فردی :

در درمان فردی ، سلامت روانی شخص به وسیله میزان علاقه اجتماعی او سنجیده می شود . نوع درمان بصورت نوعی فرآیند یادگیری است و در طی آن به درمانجو  آموزش داده می شود تا ادراک – انگیزه ها خود را تغییر دهد و هدف این است که درمانجو افکار نادرست خود را تغییر دهد .

گروه درمانی :

این روش درمانی شرایطی را فراهم می آورد تا درمانجو مشکلات خود را در حضور دیگران حل و فصل کند ، واکنش دیگران را به رفتار خود ببیند و همچنین می توانند واکنش مردم را به مشکلات مشابه با مشکلات خودشان بینند .

خانواده درمانی :

در خانواده درمانی ، خانواده با یک یا دو درمانگر جلسات منظمی دارند . درمانگر ضمن مشاهده ی تعاملهای اعضاء خانواده می کوشد هر عضو را از شیوه ارتباطش با دیگران ، و نقشی که رفتارهایش در ایجاده مشکل خانواده دارد آگاه سازد و به اعضای خانواده می آموزند اختلافها را با آرامش بگویند استقلال یکدیگر را رعایت کنند .

درمانهای زیستی :

روانشناس کودک این درمان را شامل درمان با تشنج برقی و داروهای روان درمان بخش عنوان می کند و از میان این دو ، دارو درمانی بسیار پرکاربردتر است  .

در صورت مشاهده مشکلی در کودک خود  می توانید به مرکز مشاوره کودکان مراجعه کنید و با روانشناس کودک یا مشاوره کودکان  مشورت کنید و راههای درمانی متناسب با مشکل کودک خود را بیابید و در صورت عدم دسترسی می توانید با مشاوره تلفنی کودک تماس بگیرید و در شرایطی که توان پرداخت هزینه مراجعه حضوری را ندارید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی کودک رایگان  بهره مند شوید .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک فکر سمی : تفریح ، اتلاف وقت است
پنج شنبه 29 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 306 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
تفریح ، اتلاف وقت نیست4

یک فکر سمی : تفریح ، اتلاف وقت است

تفریح ، اتلاف وقت است ؛ نظری که خیلی از کسانی که بشدت کار می کنند و برای خود و سلامت جسم و روان شان ارزشی قایل نمی شوند به آن اعتقاد راسخ دارند . پروفسوری ۵۰ ساله که عادت داشت هفته ای ۱۰۰ ساعت یا بیشتر کار کند دیدگاهش اینگونه بود که  برای او مهمانی ، ورزش کردن ، فیلم دیدن ، کنسرت ، تعطیلات ، بازی و هر سرگرمی دیگری اتلاف وقت بود .

این پروفسور می گفت « من به جای هدر دادن وقت ارزشمندم ، مجله می خوانم ، مقاله می نویسم ، آزمایش انجام می دهم و خلاصه کارهای با ارزشی می کنم . »

تنها استراحت وی روزنامه خوانی بود . هیچکس او را آدم خوشحالی نمی دانست و نمی گفت که او زندگی لذتبخشی دارد حتی خود پروفسور . در ضمن به نسبت وقت و نیرویی که صرف کارش می کرد ، از او قدردانی نمی شد و معمولا ترفیع او را عقب می انداختند .

تفریح ، اتلاف وقت نیست 1

تحلیل مشاوره از این فکر سمی « تفریح ، اتلاف وقت است »

خیلی از آدم ها مثل این پروفسور که معتقد تفریح ، اتلاف وقت است ، چون بیش از حد کار می کنند و فکر می کنند اگر بیست وچهار ساعت کار کنند خیلی پیشرفت خواهند کرد ، رفته رفته از پا در می آیند و فرسوده می شوند .

این گروه از آدم ها ، هدف زندگی را سخت کوش بودن و پیشرفت ، بردن ، ترقی ، رقابت و موفقیت به هر بهایی می دانند . آن ها خودشان را آدم های مفید و مولدی می دانند و معمولا بابت مولد بودن خود ، پاداش های ملموسی – مثل پول و لوازم زندگی – می گیرند .

اما بعضی از این آدم های مولد از این هم جلوتر رفته و وقت گذرانی را گناه دانسته و تفریح و سرگرمی را تنبلی ، تن پروری ، تن آسایی و بیعاری می دانند . آن ها فواید تفریح کردن را دست کم می گیرند و به اندازه کافی به خود استراحت نمی دهند تا هوشیاری و تمرکز خود را حفظ کنند .

این گروه از مردم ، علاوه بر این که می گویند تفریح ، اتلاف وقت است و تفریح را بی ثمر و بی فایده می دانند ، معتقدند تفریح ، آن ها را از هدف نهایی که تامین مالی و رسیدن به موقعیت شغلی خوب است ، باز می دارد . البته پول جمع کردن برای ایام طلایی بازنشستگی ، عمل معقولی است . اما این به تعویق انداختن ارضاء اشکالاتی هم دارد .

تفریح ، اتلاف وقت نیست3

ارزش قایل شدن برای همه ی لحظه های عمر

بعضی از آدم ها قبل از بازنشستگی می میرند ، یعنی چنان مریض احوال می شوند که نمی توانند از زحمات یک عمر خود لذت ببرند . عده ای هم سالها کار می کنند ولی به مال و اموالی که انتظار دارند نمی رسند . وانگهی بسیاری از بازنشسته ها نمی توانند از زندگی حداکثر بهره را ببرند چون این کار را نیاموخته اند !

معتادان به کار ، یک عمر کار می کنند ولی هرگز طعم تفریح و تفنن را نمی چشند و به هیچ چیز علاقه و دلبستگی پیدا نمی کنند .

چون کار و سرگرمی دو رکن زندگی سالم هستند ، بنابراین باید بین آن ها تعادل برقرار کنید . اگر واقعا از زیاد کار کردن لذت می برید ، زیاد کار کنید . ولی برای آن که فرسوده نشوید و فشار روانی ، شما را از پا در نیاورد ، با « هدر دادن » بخشی از وقت تان برای تفریح و تفنن ، تجدید قوا کنید . این اتلاف وقت شما را سرزنده و هوشیار کرده و کمک می کند کار های ضروریث خود را به نحو احسن انجام دهید .

یکی از بیماران مرکز مشاوره ی ما می گفت « من عاشق پیاده روی های طولانی هستم ولی هر وقت می خواهم پیاده روی کنم ، احساس گناه وجودم را می گیرد چون می بینم کارهای ناتمام زیادی دارم . » اما او غافل بود که پیاده روی طولانی ،سلامتی وی را تضمین می کند و باعث می شود سالیان متمادی به « کار های مهم » خودش برسد . او می توانست با انجام کارهای لذت بخش ، لدون آن که احساس گناه کند و با آمیختن کار و تفریح کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهد .

تفریح ، اتلاف وقت است

توزیع رفتار و کیفیت زندگی

مطالعات روان شناسی نشان داده اند « توزیع رفتار ها » ( مثلا آمیختن کار و تفریح ) کیفیت و بهره وری زندگی را بالا می برد .

تفریح و بازی ، « باطری شما را شارژ می کنند » و تمرکز و اثر بخشی کارتان را بیشتر می کند . عده کمی می توانند بدون ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت ، تمرکز خود را بیش از دو ساعت حفظ کنند .

کسی که کاری را هشت ساعت مستمر انجام می دهد معمولا کمتر از کسی که هر یک ساعت یا بیشتر ۱۰ دقیقه استراحت می کند ( و در کل هفت ساعت کار می کند ) کارایی دارد .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

 

 

بی وقفه کار کردن کارایی را کم می کند . هنگام استراحت هم باید کاری انجام دهید که با کار قبلی تان فرق دارد . برای مثال اگر روی مقاله ای کار می کنید یا یک کتاب دانشگاهی می خوانید ، در وقت استراحت ، کار دیگری مثل پیاده روی انجام بدهید یا به دوست تان تلفن بزنید چون انجام دادن این نوع کار های کاملا مختلف بیش از مثلا روزنامه خواندن یا حتی خواندن کتاب های فکاهی قوای شما را تجدید می کند .

یادتان باشد اگر تفریح را در زندگی خود جا ندهید ممکن است خیلی کار کنید ولی نتیجه ی کمی بگیرید .

 

تفریح ، اتلاف وقت است 2

پادزهرها

نجوا های درونی اصلاحی

« آدم ها به تفریح احتیاج دارند تا باطری خود را شارژکنند . »

« تفریح حق مسلم من است . »

« یکسره کار کردن برای هیچ کس خوب نیست . »

« کار زیاد ، یعنی نتیجه گیری کم . »

« کار برای زندگی ، نه زندگی برای کار »

« با تفریح مثمر ثمر تر خواهم بود . »

« خوشگذرانی اتلاف وقت نیست . »

« اگر امروز از زندگیم لذت نبرم ، شاید فردا دیر باشد . »

و در آخر مشاوره این نوید را می دهد که هر روز در مورد یک فکر سمی صحبت کرده و آن را تحلیل می کند به همین منظور می توانید با مراجعه به سایت ادامه ی مطالب را روزانه بخوانید .

مشاوره روانشناسی تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کنترل عصبانیت
چهار شنبه 22 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 361 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

بهتر است عقده دلت را خالی کنی

  • کنترل عصبانیت چقد روی شخصیت ما اثرگذار است ؟
  • چگونه می توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم ؟
  •  راه های کنترل عصبانیت چیست ؟

کنترل عصبانیت ؛ بهتر است عقده دلت را خالی کنی دیگر فکر سمی ؛ همانطور که قولش را داده بودیم روزانه درباره ی یک فکر سمی صحبت کرده و مشاوره آن را به خوبی و با تفصیل توضیح و تحلیل می کند . برای تشخیص و شرح بیشتر این فکر بگذارید مطلب را با یک مثال از این فکر سمی یعنی ” بهتر است عقده دلت را خالی کنی ” شروع کنیم و در مورد کنترل عصبانیت بیشتر بدانیم .

سینا باعث شده بود چند بار بیکار شود ، دو بار زنش را طلاق بدهد و بسیاری از دوستانش را برنجاند . او می گفت برای من هیچ اهمیتی ندارد . من احساساتم را خفه نمی کنم که اینگونه کنترل عصبانیت کنم و غصه ها را در خودم نمی ریزم . خواهرم  احساساتش را در خودش می ریزد و سردرد میگرنی دارد‌ .

 

 

من ترجیح می دهم سالم و زنده بمانم ولی تنها باشم . من دوست ندارم عصبانیتم را قورت بدهم و بعد بمیرم و تشییع جنازه بزرگی برایم بگیرند و بگویند چه موجود نازنینی بود و کنترل عصبانیت مرا تحسین کنند .

 

تحلیل مشاوره از این فکر سمی ” بهتر است  عقده دلت را خالی کنی به سمت کنترل عصبانیت “

سینا مثل بسیاری از آدم ها معتقد است اگر عصبانیتش را بیرون نریزد و در واقع کنترل عصبانیت کند ، رگ هایش از فرط فشار پاره می شوند . بنابراین معتقد است از کوره در رفتن راه درستی برای ابراز عصبانیت است .

انکار یا فرو خوردن احساسات ، یا لبخند زدن درحالی که عصبانی و ناراحت هستیم ، عمل ناسالمی است . اکثر مشاورین متخصص هم توصیه می کنند عصبانیت خود را بیرون بریزیم .

 

اما بهترین راه بروز دادن عصبانیت چیست ؟

آیا باید صدای تان را بلند کنید ، روی میز بکوبید ، مشت تان را گره کنید و پای تان را روی زمین بکوبید ؟ آیا باید توپ و تشر بزنید ؟ آیا باید با داد و فریاد را ه انداختن ، دست بالا بگیرید؟ جواب ، خیر است !

مردم آدم هایی مثل سینا را پرخاشگر می دانند . آن ها نمی دانند چطور احساسات شان را آرام بروز بدهند . خشمگین شدن یا از کوره در رفتن ممکن است موقتا شما را راضی و آرام کند ولی دیری نمی گذرد که مثل سابق ، غرق ناراحتی خواهید شد . درضمن دیگران را نیز می ترسانید .

 

بهتر است عقده دلت را خالی کنی 1

 

در مقابل این گروه ، عده ای هستند که جای از کوره در رفتن ، ابراز وجود می کنند . آن ها دلگیری های خود را از همان لحظه اول رفع می کنند و نمی گذارند  دلگیری های شان روی هم جمع شود . این گروه ، خواسته های شان را بیان می کنند و بدون آن که خشمگین شوند و دیگران را تحقیر کنند ، روی حرف خود می ایستند . به عبارت دیگر ، هیجانات تند و تیز شان را محکم ، صریح و عاقلانه بروز می دهند .

 

مشاوره تلفنی می تواند در کنترل عصبانیت شما یاری گر باشد

شما می توانید برای کنترل عصبانیت خود و گرفتن راه حل هایی در این زمینه از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنید ؛ بدین منظور شما می توانید بدون پیش شماره از تلفن ثابت با  شماره تلفن ۹۰۹۲۳۰۵۹۸۳ تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره روانشناسان و متخصصان مرکز مشاوران هیروو ، بهره مند شوید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

” صراحت مودبانه از لحن تند بهتر است ” راهی برای کنترل عصبانیت

در اینجا مثالی می زنیم  . فرض کنید در گفتگوی زیر بین مریم و لیندا شما مریم هستید . به لحن تند لیندا چگونه واکنش نشان می دهید ؟ به اظهارات مودبانه ولی صریح او چطور ؟

لیندا از دست مریم عصبانی می شود و می گوید :  حرامزاده ! فکر می کنی کی هستی ؟ چطور جرئت کردی مرا دور بزنی و به رئیسم بگویی زیاد به تو کار می دهم ؟ »

حالا اظهارات مودبانه ولی صریح لیندا را بخوانید : « از این که مرا دور زدی و به رییسم گفتی خیلی به تو کار می دهم ، عصبانی هستم ، بهتر است این کار را تکرار نکنی . » لیندا در اظهارات مودبانه خودش عصبانیتش را فرو نمی خورد و بروز می دهد .

 

کنترل عصبانیت

 

در این حالت ، مریم بیشتر احتمال دارد با او موافقت کند . شما با ابراز وجود مودبانه ، نه تنها نتایج بهتری می گیرید بلکه سلامت خود را نیز حفظ می کنید .
پادزهرها در فکر سمی بهتر است عقده دلت را خالی کنی
نجواهای درونی اصلاحی
۱ . ابراز عصبانیت خوب است ولی بهتر است آن را با وجود نشان بدهیم نه پرخاشگری .
۲ . از کوره در رفتن به ضرر تو است .
۳ . اگر به جای او بودم ، عصبانیتم را چطور بروز می دادم ؟ وقتی خشمگین می شوم معنایش این است که دیگران خیلی روی من نفوذ دارند .
۴ . این فکر من است که دیوانه ام نه دیگران .

باور مخالف مثبت
به جای آنکه عقده دلت را خالی کنی ، ابراز وجود کن .
 

مشاوره خانواده تلفنی

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مثبت فکر کنید
چهار شنبه 21 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 437 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مثبت فکر کنید 4

 

مثبت فکر کنید : تا عمری طولانی تر از آدم های بدبین داشته باشید .

مثبت فکر کنید و دیوارهای مغزتان را با تصویرهای بسیار زیبا نقاشی کنید .

شما فقط همان چیزی را بر می گزینید که به آن فکر می کنید . به چیزهایی فکر کنید که تصور شما را از سعادت افزایش می دهد . به گونه ای بیندیشید که در شما احساس خوبی ایجاد شود .

 

مثبت فکر کنید

 

به همان چیزی تبدیل می شویم که تمام روز به آن فکرمی کنیم . کسانی که مثبت فکر می کنند به قدرت خلاقشان وصل می شوند و از تمام قدرت های سازنده ی خود بهره می برند ، به آن چه مایل اند انجام دهند و آن چه دوست دارند حس کنند ، توجه می کنند تا در هر موقعیت بتوانند بهترین کاری را که می خواهند ، انجام دهند .

کسانی که فکر منفی دارند خودشان را پریشان می یابند . افکار منفی به شدت بر ما جنگ می اندازند ، و تعدادی از عواطف مشخص مانند : خشم ، سردرگمی ، اضطراب ، نگرانی ، افسردگی و خستگی را در ما ایجاد می کنند .

عواطف منفی ظاهرا دستگاه ایمنی بدن انسان ها را ضعیف می کند . ضمنا از نظر روان شناختی بر بیولوژی بدن تاثیر می گذارد .

 

تاثیر واژه ی منفی بر سلامت فرد

اگر به واژه ی منفی در هر فرهنگ لغت نگاه کنید ، به وضوح متوجه خواهید شد که منفی بودن برای سلامت و تمایل شما برای شاد زیستن ، مخرب و خطرناک است .

فکر منفی خاصیتی نیست که بتوان از طریق آن به چیزی مثبت ، قطعی یا مطلوب ایمان آورد . افرادی که فکر منفی دارند . آن ها نسبت به افکار سازنده انعطاف ناپذیرند ، در عوض با حل هر مشکل مخالفت یا مقاومت می کنند .

شکست می تواند ما را در معرض خطر تفکر منفی قراردهد . هیچ یک از ما پذیرفته نشدن را دوست ندارد .
برای کسب بیشترین نتبجه از عمرتان ، اصول و قواعدی مثبت نه تا حد مطلوب برای آینده ، بلکه عملا خوب برای همین الان تنظیم کنید .

 

مثبت فکر کنید 1

 

دیدگاه و چشم اندازی درباره ی زندگی داشته باشید . همواره گزینه ای برای انتخاب و پنجره ای برای نگاه کردن از آن دارید . بهترین منظره ی ممکن را انتخاب کنید .

راه هایی جست وجو کنید تا افق را گسترش دهید و الویت های خود را چند برابر کنید . برای نگاه کردن به زندگی مفهومی رو به رشد انتخاب کنید .

 

مشاوره تلفنی راهی برای مثبت اندیشی

اگر شما کسی هستید که دایما افکار منفی آزارتان میدهد و نمیدانید که چگونه از آن رها شده و مثبت بیندیشید ، مشاوره تلفنی و صحبت کردن با بهترین مشاوران و روانشناسان ضمن اینکه به شما آرامش داده  ، مسیر درست را نیز به شما نشان میدهد . برای این کار فقط کافیست بدون پیش شماره از تلفن ثابت با شماره تلفن  ۹۰۹۲۳۰۵۹۸۳ تماس حاصل فرمایید و از خدمات مشاوره روانشناسان و متخصصان بهره مند شوید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

مثبت بودن و تاثیر معجزه آسای آن

مثبت فکر کنید ؛  مثبت بودن به معنای سپاسگزار بودن از معجزه ی عمرتان است ، حتی زمانی که امور مطابق میل شما جریان ندارد . بینش مثبت در جست وجوی پبشرفت ، راه های اصلاح امور و ایجاد چیزها به بهترین وجه ممکن منجر می شود .

نگرانی و اضطراب اضافی را می توان با عواطف مثبت مهار کرد . هنگامی که متوجه شوید افکارتان منفی است ، به یکی از اندیشه های مثبت فکر کنید و به مدت هفتاد ثانیه بدون مزاحمت به آن متوسل شوید .

برای در نظرگرفتن زمان به ثانیه شمار ساعت مچی خود نگاه کنید . مطالعات نشان می دهد که اگر در انجام دادن این کار موفق شوید انرژی مثبت به هشیاری شما کمک خواهد کرد . روی این مسئله کار کنید .

 

مثبت فکر کنید 2

 

از خودتان سوال کنید چه افکاری شور و شوق شما را افزایش می دهد ، شما را سرحال می آورد ، معنویات شما را تقویت و شما را به روشن بینی نزدیک تر می کند . به افکاری بیندیشید که تجربه ی زندگی را عمیق کند .

افکار مثبت می تواند به عادت ، یعنی راه جدیدی از تفکر تبدیل شود . یاد بگیرید که مقاومت فراتر از تجربه ، جریان خالص انرژی مثبت به سمت شما را متوقف می کند .

 

مشاوره کودک تلفنی

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شغل خوب و پر درآمد
چهار شنبه 19 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 383 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

شغل خوب و پر درآمد

شغل خوب و پر درآمد

شغل خوب و پر درآمد شغلی است که ما بتوانیم با توجه به توانایی هایمان و بر اساس صبر و حوصله مان با زیرکی آن را بیابیم .  شغلی که انتخاب می کنیم و هر روز آن را انجام می دهیم به کار زندگی ما تبدیل می شود . فرصت برای انجام دادن کار خوب نیروی زندگی ما را تقویت و فعال می کند .

باید به گونه ای از شغل خود راضی باشیم که بگوییم زندگی من شکل گرفته ، پر بار شده و با عشق به کارم دگرگون شده است . برای رضایت از زندگی کار می کنم . در شدیدترین ، همچنین دردناک ترین زمان های زندگی ام ، کارم همیشه مرا تقویت و حمایت کرده است .

شغل خوب و پر درآمد 3

 

دنیا هیچ چیزی به ما بدهکار نیست . این ما هستیم که همه چیز را به دنیا بدهکاریم . کار ما را ابراز وجود خودمان به عنوان تولید کننده در این سفر زمینی پویا به نام زندگی است . شما تصمیم می گیرید کارتان چه باشد و کار شما ممکن است خیلی بزرگ تر از شغل شما باشد . سعی کنید ضمن پیشرفت تصویر بزرگی مجسم کنید .

از طریق کار به دنیایی بر می گردیم که بخشی از چیزی است که به ما داده اند . پاداش ما از خود کار حاصل می شود . کار می کنیم تا بزرگ شویم ، خودمان را بسط دهیم ، حقایق جدیدی را کشف و نیز تعمق و خدمت کنیم .

هنگامی که شغل خوب و پر درآمد  پیدا می کنیم ، آگاه تر و زنده تر می شویم و باور می کنیم که کار مهمی است و آن را با عشق انجام می دهیم . با کار رشد می کنیم تا چیزهای بیشتری کشف کنیم که واقعا به آن ها اعتقاد داریم و آن چه را انجام دهیم که واقعا دوست داریم .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

ارتباط نوع شغل خوب و پر درآمد با تفکر ما

از طریق شغل خوب و پر درآمد به فرصت هایی دست می یابیم تا تفکرمان را بازنگری کنیم . هنگامی که کار مورد علاقه ی خود را که از نظر مالی از شما حمایت می کند ، پیدا کردید به آرمان خود رسیده اید .

صدها نفر از قبیل معلم ، کتابدار ، مربی یوگا ، مشاور دانشکده یا هنر پیشه بوده اند که وقتی به مرکز مشاوره مراجعه کرده اند و گفته اند : وقتی که شغلی که دوست دارند انجام  می دهند ، به پول زیادی نیاز ندارند ، زیرا خوشحال هستند . هنگامی که مردم از کار خود راضی نیستند ، دوست دارند پول بیشتری داشته باشند چرا که از شغل خود راضی نیستند .

تا ابد ، و برای مدت طولانی به کاری که دوست ندارید ، ادامه ندهید . باید خواهان شغل خوب و پر درآمد  باشید که موفقیت تان در آن حتمی است و به آن افتخار می کنید ؛ کاری که با استعداد ها ، توانایی ها و علایق قوی شما سازگار باشد .

 

1شغل خوب و پر درآمد

 

برای استفاده ی سازنده از توان خودتان ، لازم است کاری که دوست دارید انجام دهید . اگر کارمان را دوست داشته باشیم ، شادی درونی واقعی را که حق ماست به دست خواهیم آورد . کار و عشق ، عشق و کار به یک چیز تبدیل می شوند .

علاقه ی به کار مورد نظر منجر به قدرت در آن می شود

اگر کارمان را دوست داشته باشیم ، از آن قدرت می گیریم ، ضعیف و ناتوان نمی شویم . کاری جست وجو کنید و بیابید که ضمن آموزش مهارت های جدید به شما ، امکان تقدیم استعداد های شما را به جهان نیز فراهم کند .

فقط به دلیل زنده ماندن نباید کار کنیم . بلکه باید برای زندگی کردن کار کنیم . کار می تواند چیزی باشد که ما را به سمت کمک به جامعه و تولید چیزی پایدار سوق دهد . تاریخ به برکت چند حادثه به ما نشان داده است که نتیجه ی کار تا ابد می ماند .

بدون توجه به آن جه بر شما می گذرد ، زمانی که کارتان را دوست دارید ، می توانید استقلال و در نتیجه آزادی خود را حفظ کنید .

 

شغل خوب و پر درآمد2

 

به عنوان یک انسان عاقل پیدا کردن کاری که دوست دارید به عهده ی خودتان است و مشاوره اعتقاد دارد که وظیفه ی خودتان است . اگر کار مورد دلخواه خود را پیدا کنید قول می دهیم که تا اخر عمر راحت باشید .

ما به این دنیا آمده ایم تا استعداد های خودمان را متجلی سازیم ، تا از آن ها برای خدمت به دیگران بهره ببریم . وضعیت دلخواه ، پیدا کردن کاری برای دستمزد است تا شما و دیگران را زنده نگه دارد و دوست داشتن کارمان پایه و اساس تحقق این هدف است .

مشاوره تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رفع افسردگی با کمک این تکنیک های روانشناسی
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 ساعت 17:0 | بازدید : 353 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
اگر می خواهید از شر افسردگی تان خلاص شوید و روز خود را با شور و نشاط و در کمال آرامش سپری کنید توصیه می کنیم از برخی تکنیک های روانشناسی کمک بگیرید.

جلوی آینه نشسته و به خودتان لبخند بزنید. این کار تاثیر بسیار زیادی روی احساس تان می گذارد.

برای اینکه بتوانیم در زندگی احساس آرامش داشته باشیم، روش های بسیاری وجود دارد که اگر دقت کنیم، اکثر آنها ساده و در دسترس هستند. در واقع احساس آرامش با تمرین های گوناگون در وجودمان پرورش می یابد. یکی از این روش ها و تمرین هایی که برای رسیدن به این احساس بی نظیر می توانیم انجام دهیم، در لحظه زندگی کردن است.

البته در زمان حال زیستن به گونه ای که انگار فردایی وجود ندارد بسیار مشکل است. برای این کار باید زیبایی تمام لحظه های زندگی و هر فعالیت مان را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم هستی را هرچه کامل تر احساس کنیم و به آرامش برسیم. این زندگی ماست و باید الآن زندگی کنیم.

 

روش های در لحظه زیستن

 

با شش روش ساده زیر می توانید لحظه لحظه های زندگی تان را احساس کنید:

 

۱ – روی زمان حال متمرکز شوید.

برای اینکه بتوانید در لحظه زندگی کنید باید روی زمان حال متمرکز شوید یعنی روی کاری که انجام می دهید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید زیرا از اضطراب تان می کاهد و سیستم ایمنی بدن تان را افزایش می دهد.

 

۲ – به موارد کوچک زندگی تان توجه کنید.

روی اطراف تان دقت داشته باشید و حتی به کوچکترین موارد توجه کنید و سپاسگزارشان باشید. چیزهایی مثل بستنی خوردن، درست کردن حباب صابون و یا موسیقی گوش کردن. این موضوعات به شما احساس بهتری می بخشند.

 

۳- لبخند بزنید.

جلوی آینه نشسته و به خودتان لبخند بزنید. این کار تاثیر بسیار زیادی روی احساس تان می گذارد. وقتی لبخند می زنیم شاد می شویم و این شادی روی چهره مان منعکس شده و آن را به اطرافیان خود نیز منتقل می کنیم. لبخندزدن باعث می شود قدردان زندگی حال خود بوده و لحظه های خوب زندگی را از دست ندهیم.

 

۴- محبت کنید.

بدون برنامه قبلی به دیگران مهربانی کنید. مثلا اگر فرد مسنی را می بینید که باری در دست دارد در حمل آن به او کمک کنید یا چترتان را با کسی که زیر باران است شریک شوید. این رفتارها که موجب لبخند زدن دیگران می شود، احساس خوبی به شما داده و کمک می کند که در لحظه زندگی کنید. در واقع یکی از آسان ترین روش هایی که کمک می کند در لحظه زندگی کنیم و زندگی مان کیفیت خوبی هم داشته باشد، کمک کردن به دیگران بدون توقع جبران آن است.

 

۵ – تشکر کنید.

وقتی دوست یا هرکس دیگر به شما محبتی می کند از او قدردانی کنید. نسبت به هرچیزی که در زندگی دارید شاکر باشید و بدانید این احساس به شما کمک می کند لحظه های خوب زندگی تان را ازدست ندهید.

 

۶- نگران نباشید.

اگرچه کاری بسیار سخت است اما بدانید هر لحظه که به آینده با نگرانی فکر می کنید ، لحظه ای از زمان حال را از دست می دهید زیرا نگرانی شما را از زمان حال دور کرده و به سرزمین احتمالات آینده پرتاب می کند بنابراین اگر مشکلی دارید به جای نگرانی، روی یافتن راه حل های مناسب متمرکز شوید

برای مطالعه مطالب بیشتر، اینجا را کلیک نمایید.


موضوعات مرتبط: روانشناسی , بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :