مشاوره روانشناسی
جریمه برای بد رفتاری کودک
جمعه 31 مرداد 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 311 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
جریمه برای بد رفتاری کودک 1

جریمه برای بد رفتاری کودک

جریمه برای بد رفتاری کودک ؛ اما این جریمه باید منطقی باشد . باید در صورت امکان ارتباط روشنی میان رفتار بد کودک و نتایج ناشی ار آن وجود داشته باشد .

در ارتباط با کودکان تازه به راه افتاده ، سه مجازات منطقی و مناسب به نظر می رسد . نخستین آن سرزنش است . سرزنش مجازات منطقی است که به کودک می گوید : « اگر با دیگران خوش رفتاری نکنی ، عصبانی می شوی . » برای تاثیر سرزنش ، تکرار پشت سر هم آن درست نیست . با تکرار تاثیر سرزنش از دست می رود . اما هنگام سرزنش باید به قدر کافی جدی باشید تا کودک بداند که با او شوخی نمی کنید .

مثلا اگر کودک تازه به راه افتاده ی شما کسی را کتک می زند می توانید حالت عصبانی بگیرید و بگویید : « نه حق نداری این کار را بکنی . » مسلما به نتیجه می رسید .

 

جریمه برای بد رفتاری کودک 2

انواع جریمه برای بد رفتاری کودک و مجازات او

نوع دیگر مجازات و جریمه برای بد رفتاری کودک ، محروم کردن است . مثلا اگر کودک شما با عروسکش به کسی ضربه ای وارد کرد ، می توانید به عنوان مجازات عروسک را از دستش بگیرید و مدتی او را از عروسکش محروم کنید .

از میان جمع بیرون بردن کودک هم ، گاه مجازات موثری است . اگر کودک ، علیرغم سرزنش کلامی همچنان به زدن پدر و مادر و سایر بچه ها ادامه دهد ، می توانید او را ۵ تا ۱۰ دقیقع در اتاقش تنها نگهدارید . مجازاتی منطقی است . زدن دیگران درست نیست و مجازات آن هم می تواند چند دقیقه تنهایی کشیدن باشد . به کودک می گویید اگر می خواهی تنها نمانی باید به دیگران محبت کنی .

از کتک زدن بپرهیزید

احتمالا شما هم مثل بسیاری از والدین ، وقتی عصبانی می شوید ضربه ای به کپل کودک خود می زنید . البته آن قدرها هم اقدام وحشتناکی نیست .

در ادامه ی مطالب به تفصیل راحع به تنبیه و حدو حدودی که باید رعایت شود صحبت خواهیم کرد ؛ اما به اعتقاد ما این اقدام تادیبی مناسب برای کودکان یک تا دوساله نیست . اشکال بزرگی دارد . زدن عادت می شود و ضمن آنکه تاثیرش را از دست می دهد ، روی رابطه شما با فرزندتان تاثیر نامساعد گذاشته و به احتمال زیاد به رشد اخلاقی او لطمه می زند . چه بهتر که برای تربیت فرزند از روش های دیگری استفاده کنید .

در راهکارهایی که ملاحظه می فرمایید ، برای تربیت کودکان تازه به راه افتاده ، هفت روش توصیه شده است . به کمک این هفت روش به هر صورت باید بتوانید رفتار کودک یک تا دوساله خود را کنترل کنید ؛ هرچند مطمعنا کنترل کودک و تربیت او به هیچ وجه کار ساده ای نیست . ازین رو از این سن و جهت تربیت صحیح کودک مشاوره می تواند مفید واقع شود .

 

جریمه برای بدرفتاری کودک

 

روش های پیشنهاد شده با احترام به استقلال طلبی کودک ، به رشد اخلاقی او توجه دارند . با بکار بردن این روش ها ضمن توجه به آن چه برای تربیت فرزند خود در نظر گرفته اید ، او را در راستای رشد اخلاقی حرکت می دهید و این دراصل مفهوم و جان کلام رشد اخلاقی است .

برای استفاده از خدمات مشاوره کودکان و خانواده مشاوران هیروو ، بدون پیش شماره از تلفن ثابت با شماره 9092305983 تماس حاصل فرمایید

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید

هفت توصیه برای تربیت کودکان تازه به راه افتاده

۱-کنجکاوی سالم او را تشویق کنید .

۲- کودک را با محدودیت ها آشنا کنید تا از مقررات و دلایل زیر بنایی آن مطلع گردد.

۳- با منع رفتار های ناپسند ، کار های دیگری را به او پیشنهاد کنید .

۴- با پرت کردن حواس کودک ، از لجاجت بی مورد جلوگیری نمایید .

۵- رفتار های خوب را تشویق و تقویت کنید تا ضمن کمک به تربیت کودک ، روابط بهتری میان او و شما بوجود آید .

۶- در صورت امکان بدخلقی کودک را ندیده بگیرید ، تا بداند با بداخلاقی و غرولند به جایی نمی رسد .

۷- می توانید اگر خواستید ، برای رفتار های ناپسند کودک مجازات منطقی در نظر بگیرید تا بفهمد پاداش بد رفتاری واکنش ناخوشایند است .

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سه ساله های با اعتماد به نفس ، نوزاد های عاطفی
جمعه 30 مرداد 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 289 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
سه ساله های با اعتماد به نفس 1

سه ساله های با اعتماد به نفس ، نوزاد های عاطفی

سه ساله های با اعتماد به نفس و پژوهش در مورد آن ها ؛  خوشبختانه ، دست کم ، یکی از پژوهش های انجام شده در زمینه ی پیوندهای عاطفی حال و روز نوزاد های مورد اشاره را تا سن سه سال و نیمی آن ها دنبال کرد . پژوهشگران ابتدا پیوند عاطفی کودکان را در ۱۵ ماهگی و آن گاه پیوند های عاطفی همین کودکان را در ۳ سالگی مورد بررسی قرار دادند .

میان کودکان با پیوند عاطفی محکم و کودکان فاقد آن تفاوت زیادی وجود داشت . در مهد کودک ، کودکان گروه نخست به کار رهبری سایر بچه ها تمایل نشان داده و مورد احترام واقع می شدند . بصورت دایم مبتکر فعالیت هایی می شدند و نسبت به بچه هایی که احساس ناراحتی می کردند همدردی نشان می دادند ، علت ناراحتی آن ها را می پرسیدند و درصورت امکان در صدد کمک بر می آمدند . به اعتقاد مربیان مهد کودک ، این بچه ها قوی ، مبتکر و علاقه مند به یاد گیری بودند .

 

سه ساله های با اعتماد به نفس

ویژگی های سه ساله های بی اعتماد به نفس

اما کودکانی که فاقد پیوند های عاطفی محکم بوده اند در ۱۵ ماهگی تفاوت های تاسف باری داشتند . اغلب مردد و دو دل بودند ، کمتر از فعالیت های دست جمعی استقبال می کردند و حتی در صورت تمایل سایر بچه ها به بازی ، به هر شکل از بازی طفره می رفتند .

برای استفاده از خدمات مشاوره کودکان و خانواده مشاوران هیروو ، بدون پیش شماره از تلفن ثابت با شماره 9092305983 تماس حاصل فرمایید

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید

کادر آموزش مهدکودک گروه اخیر را کودکان غیر کنجکاو و بی علاقه در رسیدن به هدف نوصیف می کردند. آیا می توان گفت کودکانی که در یک سالگی با پیوند های عاطفی محکم بزرگ می شوند در سه سالگی از اعتماد به نفس و استقلال برخوردار می گردند ؟

 

سه ساله های با اعتماد به نفس 2

سه ساله های با اعتماد به نفس و استقلال در آن ها

تجربه نشان می دهد که رابطه مستقیمی میان احساس ایمنی و استقلال وجود دارد . کودکانی که از پیوند های عاطفی محکم در ارتباط با پدر و مادر خود برخوردارند ؛ با اعتماد به نفس بیشتری محیط زندگی خود را تفحص می کنند و چون بزرگ می شوند ، به اتکای همین اعتماد به نفس انسان هایی مستقل می شوند . عشق و محبت زمینه ساز اعتماد به نفس و استقلال است . کیفیتی است که در مورد بالغ ها هم صدق می کند . انسان بالغی که از محبت دیگران نسبت به خود مطمعن است آسانتر با گرفتاری های زندگی برخورد می کند و در زمینه های اخلاقی روی پای خود می ایستد .

کودکان بهره مند از پیوند های عاطفی ، دست به دامان دایم مادر خود نیستند ، اما شدت وابستگی بسیاری از این کودکان زیاد است . پدر و مادر می توانند برای احتراز از این موقعیت به فرزند خود آزادی بیشتری بدهند تا با حساسیت محیط زندگی و کسب تجربه بیشتر ، از وابستگی بیش از حد او جلوگیری کنند . کار دشواری نیست . در جریان رشد همه ی این کار ها عملی است ، اما توجه داشته باشید که یکی از شروط لازم تربیت کودک مستقل و مطمعن ، عشق و محبت و توجه ب او است .

 برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عشق و محبت به فرزندان
جمعه 29 مرداد 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 338 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
عشق و محبت به فرزندان

عشق و محبت به فرزندان

عشق و محبت به فرزندان سوای بسیاری از محسنات دیگر ، انسان ها را به هم پیوند داده ، آن ها را در مجموعه ی خانواده ی انسانی قرار می دهد .

اما ، مهمتر از آن ، دوست داشتن دیگران وسیله ای است تا خود را دوست بداریم . با توجه به فرمان الهی که  « همسایه را به اندازه خودتان دوست بدارید . » معلوم است برای انسان خوب بودن ، قبل از هر چیز باید نسبت به خود احساس خوبی داشته باشیم . باید احساس ارزش کنیم ، همان کیفیتی که در اثر محبت درست و به جای پدر در حق دخترش می شود .

 

عشق و محبت به فرزندان 2

به کودکان محبت کنبد تا تصور ذهنی مثبتی بدست آورند

عشق و محبت به فرزندان ابتدایی ترین راهی است که می تواند فرزندانمان را در مسیر رسیدن به تصویر ذهنی مثبت کمک کند . اما راه های دیگری هم وجود دارد . می توانیم به آن ها کمک کنیم تا مهارت ها و استعداد هایشان را افزایش داده ، از کارشان احساس غرور و افتخار کنند که این منبع مهمی از عزت نفس است . می توانیم آن ها را تشویق به یافتن دوستانی کنیم که آ نها را به خاطر آن چه هستند قبول کنند . می توانیم کیفیات خوب و نقاط قوتشان را که خود توانایی دیدنشان را ندارند ، به آن ها نشان دهیم . می توانیم بیش از آن چه گله و شکایت و انتقاد می کنیم ، تحسین و قدرشناسی کنیم .

برای استفاده از خدمات مشاوره کودکان و خانواده مشاوران هیروو ، بدون پیش شماره از تلفن ثابت با شماره 9092305983 تماس حاصل فرمایید

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید

اشخاص محروم از محبت ، اشخاصی که به خواسته هایشان توجهی نمی شود ، با همه ی توانایی های استدلال اخلاقی در محبت به دیگران و برآوردن خواسته های دیگران و اطرافیان با دشواری روبرو هستند .

 

عشق و محبت به فرزندان 1

محبت به فرزندان و نتیجه ی آن در رفتار با دیگران

ازین رو به فرزندان خود محبت و توجه کنید ، از آن ها حمایت و برایشان وقت صرف کنید تا خود را انسان های مستقل و شایسته ای ببینند که می توانند روی پای خود بایستند و محتاج تصدیق و تایید این و آن نباشند .

به آن ها محبت کنید تا احساس عشق و محبت کنند . محبت به فرزندان در تربیت آنان تاثیر بسزایی دارد و می تواند نقش پررنگی داشته باشد . محبتی که کودک را در کسب یک تصویر دهنی مناسب کمک می کند . با ایجاد احساس ارزش و ارزشمند بودن به او اتکای به نفس و قدرت می بخشد .

 برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: کودک , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قبل از خواب با کودک خود صحبت کنید
پنج شنبه 28 مرداد 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 295 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

قبل از خواب با کودک خود صحبت کنید

اگر با فرزند نوجوان خود مشکلی دارید با کودک خود صحبت کنید ، صحبت قبل از خواب بهترین فرصت است . وقتی چراغ ها خاموش می شوند ، موانع از بین می روند و صحبت و درد دل ساده تر می شود.

قبل ار خواب با کودک خود صحبت کنید

برای کودک خود شنونده خوبی باشید

اگر می خواهید فرزندانتان با شما صحبت کنند به دقت به صحبت های آنها گوش کنید. همه ما به تجربه می دانیم که گوش کردن چقدر مهم است. وقتی دیگران به حرف هایمان گوش می دهند ، در اصل با گوش دادن به صحبت های ما به درون افکار واحساسات ما نفوذ می کنند، احساس استحکام و توجه می کنیم . مایل به صحبت با آنها هستیم ، می دانیم که شنونده ای مقابل خود داریم.
همانطور که ذکر شد صحبت با بچه ها کمی دشوار است ، ممکن است مجبور شوید زمینه چینی کنید ، اما پس از شروع صحبت ، اینکه چقدر بگویند و تا کجا پیش بروند ، بستگی زیاد به ما دارد که چگونه گوش می دهیم .
بعضی ها اصولا شنونده ی خوبی هستند اما بقیه ما، شنونده خوب بودن را باید تمرین کنیم. اما چگونه ؟

 

برای استفاده از خدمات مشاوره کودکان و خانواده مشاوران هیروو ، بدون پیش شماره از تلفن ثابت با شماره 9092305983 تماس حاصل فرمایید

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید

۱-با تمام وجود گوش کنید .

با کودک خود صحبت کنید البته اغلب اوقات با آنکه به ظاهر گوش می دهیم حواسمان جای دیگری است . نیمی از وجودمان گوش می کند و نیمه ی دیگردر فکر دیگری است . از برقرار کردن تماس چشمیغافل نشوید نداشتن تماس نگاه ، به معنای بی علاقه بودن شما به صحبت های اشخاص است ؛ البته همیشه هم تا این حد لازم نیست اما خب گفتگوی جدی مستلزم گوش دادن با تمام وجود است.

۲-از قطع صحبت خودداری کنید .

سوالات و نقطه نظرات خود را نگه دارید تا حرف فرزندتان تمام شود.

قبل ار خواب با کودک خود صحبت کنید

۳-اگر وقت گوش کردن ندارید ، زمان دیگری را مشخص کنید .

هرچند که بهترین زمان صحبت با بچه ها ، همان زمانی است که دلشان می خواهد صحبت کنند .

۴-احساساتشان را تصدیق کنید .

مثلا وقتی فرزندتان می گوید : علی نمی تواند با من بازی کند چه روز بدی . به او نگویید که” غر نزن می توانی کار دیگری بکنی” بلکه با او همراهی و همدردی کنید . وقتی با دلسوزی گوش می کنید نشان می دهید که موقعیت اورا درک می کنید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 176
بازدید ماه : 801
بازدید کل : 40492
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 176
:: بازدید ماه : 801
:: بازدید سال : 3289
:: بازدید کلی : 40492